Ολα τα νέα, ειδήσεις, παρουσιάσεις γύρω από τις Vintage μοτοσυκλέτες, τις Custom κατασκευές, τα Bobber, τα Cafe Racer το στυλ και την κουλτούρα τους.

EICMA 2012: «Yamaha»

0

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης  Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Στο περίπτερο της Yamaha στην 70η EICMA, εκτός του γλυπτού, που βρισκόταν στο κέντρο του και αφορούσε το νέο project των τρικύλινδρων κινητήρων με κωδική ονομασία P3 , δυο custom κατασκευές τράβηξαν τα βλέμματα μας.

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Πρώτα η μεταμορφωμένη XJR 1300 των Δανών Wrenchmonkees δίπλα-δίπλα με το μοντέλο παραγωγής και το αλλαγμένο με εξαιρετικό τρόπο TMax 530 από την ομάδα του Roland Sand.

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Σε όλο τον κόσμο, πολλοί ιδιοκτήτες μοτοσυκλέτων θέλουν να δημιουργήσουν τις δικές τους μοναδικές μοτοσυκλέτες. Η Yamaha γνωρίζοντας αυτήν την ανάγκη, ζήτησε από ταλαντούχους κατασκευαστές custom μοτοσυκλετών τις ιδέες τους, στο να μετατρέψουν τα σύγχρονα μοντέλα της στις custom κατασκευές που οι κάτοχοι τους είχαν, ίσως, ονειρευτεί.

Προς τα τέλη Ιουνίου η Yamaha αναθέτει στους Δανούς κατασκευαστές το project XJR 1300.Μια μεγάλη πρόκληση για αυτούς, με πολύ λίγο χρόνο στη διάθεση τους για την ολοκλήρωση του.

Πρώτος στόχος τους, να κρατήσουν την ταυτότητα της μοτοσυκλέτας, αφήνοντας το ρεζερβουάρ, τον κινητήρα, το πλαίσιο και το ψαλίδι χωρίς μετατροπές δημιουργούν τη βάση και ξεκινούν το κτίσιμο της Cafe Racer XJR 1300.

Η πρώτη αλλαγή είναι το upside-down μπροστινό, που προέρχεται από τη YZFR1 μαζί με τις εξαπίστονες ακτινικές δαγκάνες της. Ήθελαν να χρησιμοποιήσουν και τους τροχούς της, αλλά για το old school look της κατασκευής, χρησιμοποίησαν μαύρα στεφάνια με ανοξείδωτες ακτίνες, 19” για τον μπροστά τροχό με διάσταση ελαστικού 120/70-19 και 18” με 180/55-18 για τον πίσω.

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Χειροποίητες WM βάσεις μαρσπιέ, για την αύξηση της απόστασης από το έδαφος, αντικατάσταση του τιμονιού από clipons, χειροποίητη WM ανοξείδωτη εξάτμιση με δυο τελικά megaphone SPARK,όπως χειροποίητη είναι η νέα βάση τής και η σέλα, δύο Ohlins πίσω αμορτισέρ και φανάρι WM με κίτρινο κρύσταλλο μπροστά και στοπ WM πίσω συμπληρώνουν την μεταμόρφωση.

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Στόχος είναι μαζί με την συνεργασία της Yamaha, να δημιουργηθεί ένα Κιτ που θα επιτρέπει χωρίς ιδιαίτερο κόπο, ο κάθε ιδιοκτήτης να μπορεί να αντικαταστήσει χωρίς μετατροπίες διάφορα κομμάτια της μοτοσυκλέτας του κα να της δώσει το δικό του στυλ και χαρακτήρα.

Τι μπορεί να καταφέρει η ομάδα του Roland Sand σε μικρό χρονικό διάστημα το έχουμε ξαναδεί, στην περίπτωση του TMax 530 τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα, σε τέσσερεις εβδομάδες το TMax ήταν στη μορφή που το είδαμε στο Μιλάνο. Βάση της κατασκευής ήταν το αλουμινένιο πλαίσιο του, το μοναδικό σε scooter και αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον του κατασκευαστή του ώστε να μπορέσει να το αναδείξει. Αφαίρεσε τα πλαστικά και την ουρά, δομικά στοιχεία άλλαξαν, όπως το υποπλαίσιο, η σέλα φτιάχτηκε από την αρχή και ντύθηκε με καφέ δέρμα. Τα όργανα αφαιρέθηκαν και το fat-bar τιμόνι τοποθετημένο σε ψηλά καβαλέτα, έδωσαν μορφή custom μοτοσυκλέτας στο TMax.

Eicma 2012 - Yamaha

Number-plate στη θέση του φαναριού, με ένα μικρό προτζέκτορα να παίζει το ρόλο του. Δημιουργήθηκαν νέα μαρσπιέ και τοποθετήθηκε μπροστινό φτερό από YZFR6. Σίγουρα εντυπωσιακό το αποτέλεσμα.

Eicma 2012 - Yamaha

Η εταιρία όμως, έκανε και την δική της προσπάθεια στις custom κατασκευές, με το πρωτότυπο CageSix Concept. Όπως δηλώνει ο Διευθυντής σχεδιασμού του concept, Shimizu, «θα θέλαμε να δείξουμε τις δυνατότητες για μια μοντέρνα και underground τροποποίηση, σ’ένα αστικό περιβάλλον με νεανικό πνεύμα, με βάση την XJ6». Μια μοτοσυκλέτα που διαλέχτηκε για την αξιοπιστία της, το όχι μεγάλο βάρος της και τον κινητήρα της, για την εύκολα διαχειρίσιμη δύναμη του, ειδικά για αστική χρήση.

Με έμπνευση από τα bmx ποδήλατα και με έμφαση στον καλό χειρισμό της στο χάος τον πόλεων, έχει προστεθεί άλλος ένας μοχλός γκαζιού, όπως των ATV, εκτός του κανονικού και μια επιπλέον μανέτα στο αριστερό άκρο του τιμονιού για τον έλεγχο του πίσω φρένου.

Για την προστασία του κινητήρα έφτιαξαν ένα κλουβί (Cage) γύρο του, τόσο ισχυρό οπτικά, που έδωσε και το όνομα στο concept, CageSix αντι για XJ6.

Μια κίνηση της Yamaha προς τις custom κατασκευές, που είμαστε σίγουροι ότι θα βρει ανταπόκριση από τους μοτοσυκλετιστές και θα ακολουθούσουν το δρόμο αυτό και άλλοι, με τον ίδιο ή με διαφορετικό τρόπο, αλλά με το ίδιο αποτέλεσμα.

Eicma 2012 - Yamaha

Τέλος στο περίπτερο της IRC COMPONENTS υπήρχε και αυτό το πανέμορφα, περίεργο XT 500 του 1978 της ομάδας rg racing που δεν θα ήταν σωστό να μη το δείτε …

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Eicma 2012 - Yamaha

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.