Ολα τα νέα, ειδήσεις, παρουσιάσεις γύρω από τις Vintage μοτοσυκλέτες, τις Custom κατασκευές, τα Bobber, τα Cafe Racer το στυλ και την κουλτούρα τους.

Δοκιμή: Triumph Bonneville T100 Black

0

«Το μαύρο είναι ένα τίποτα χωρίς δυνατότητες.  Ένα νεκρό τίποτα μετά τον θάνατο του ήλιου, μια αιώνια σιωπή, χωρίς καν την ελπίδα ενός μέλλοντος», αναφέρει ο περίφημος Wassily Kandinsky για τα χαρακτηριστικά και δεινά του μαύρου χρώματος, κατά τη γνώμη του.

Όμως στην περίπτωση μας η Triumph Bonneville T100 Black είναι αυτή, πιστεύουμε πώς τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και ας αρχίσουμε από η σύγχρονη αντίληψη της εποχή μας που έχουν καταστρατηγηθεί οι σχεδόν διαισθητικές και δεισιδαίμονες αντιλήψεις για το μαύρο, κάνοντάς το πλέον σύμβολο της εκλέπτυνσης, του καλού γούστου και του αισθησιασμού.  Ακόμη και όταν μια μαύρη γάτα που κόβει τον δρόμο κάποιου θεωρείται γρουσουζιά σε πολλές κουλτούρες, στην Αγγλία την πατρίδα της, ερμηνεύεται αντιθέτως ως καλοτυχία.

T100B-4

μια αιώνια σιωπή, χωρίς καν την ελπίδα ενός μέλλοντος…

Αν κρίνουμε από το ένδοξο παρελθόν, με πάνω από μισό αιώνα ζωής και με μικρά διαλείμματα από το 1983 με την Triumph Bonneville T140W TSS να είναι η τελευταία Bonnie από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Meriden μέχρι το 1988, στο διάστημα 1985 έως 1988 κατασκευάστηκαν και πουλήθηκαν περίπου 1.200 μοτοσυκλέτες από την εταιρία FL Racing Spares που είχε αποκτήσει τα δικαιώματα του ονόματοςBonnevilleκαι από το 1988 έως το 2001 χρονιά παρουσίασης της πρώτης Bonneville εποχής Bloor και Triumph Motorcycles Ltd..  Το πιο ιστορικό ίσως μοντέλο της Βρετανικής μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, η πρώτη Triumph Bonneville παρουσιάστηκε το 1959, Rockάρει και Rollάρει στους δρόμους του κόσμου κάνοντας το όνομα της συνώνυμο με την Cafe Racer και Vintage κουλτούρα, με όνομα εμπνευσμένο από την Bonneville Salt Flats στη βορειοδυτική Γιούτα των Η.Π.Α., τη Μέκκα των απόλυτων ρεκόρ ταχύτητας, ένα απομεινάρι της Πλειστόκαινου περιόδου που πήρε το όνομα της από τον Benjamin Bonneville έναν αξιωματικό του αμερικανικού στρατού που εξερευνούσε τη Δύση τη δεκαετία του 1830.

Μ’ένα γεμάτο παρελθόν μισού αιώνα η ελπίδα του μέλλοντος της Bonneville ήρθε το 2001 με την παρουσίαση της πρώτης Bonnieτης νέας εποχής της εντελώς νέας Triumph Bonneville 790 κατασκευασμένης στις νέες εγκαταστάσεις στο Hinckley.

Η νέα μοτοσυκλέτα θύμιζε έντονα το παρελθόν αλλά με μια εντελώς σύγχρονη ματιά από μηχανολογικής πλευράς, από το 2007 όλες οι Bonneville έχουν κινητήρα 865cc, έναντι των 790cc του μοντέλου του 2001 και μέχρι το 2007 η τροφοδοσία του καυσίμου για όλους τους κινητήρες γίνονταν με καρμπυρατέρ.  Από το 2008 στην Ευρώπη και από το 2009 στις Η.Π.Α. τα καρμπιρατέρ αντικαθίσταντο από ψεκασμό (EFI) για την εναρμόνιση των μοντέλων με τους όλο και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπής ρύπων, με τα ρεζερβουάρ να είναι λίγο μεγαλύτερα για να δεχθούν την αντλία βενζίνης και τα σώματα του ψεκασμού να είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να μοιάζουν με καρμπιρατέρ διατηρώντας το αυθεντικό Vintage στυλ των προηγούμενων ετών.

T100B-17

Από ό,τι δείχνουν τα πράγματα το μέλλον μόνο ευοίωνο φαίνεται, ειδικά όταν βλέπεις τη νέα Triumph Bonneville T100 Black στο πλαϊνό σταντ (υπάρχουν έτοιμες υποδοχές για κεντρικό, που διατίθεται από την εταιρία σαν αξεσουάρ) να «κλέβει» το φόντο που την περιβάλει και να σε καλεί την μαύρη ομορφιά της από κοντά να δεις και να νιώσεις πριν τη βάλεις μπροστά και στο δρόμο αρχίσεις να Rollάρεις.

T100B-8T100B-16

Η ματιά θα περιπλανηθεί στη λεπτή σιλουέτα της ξεκινώντας από το επιχρωμιωμένο φανάρι που σπάει την «καπνισμένη» μαύρη γεύση της, σαν του Σκοτσέζικου νέκταρ Johnnie Walker-Double Black και θα ενωθεί με το γυαλιστερό θηραιό στο ρεζερβουάρ με τα μαύρα λάστιχα στο ύψους των γονάτων να προσφέρουν την απαιτούμενη στήριξη στο φρενάρισμα, θα κατηφορίσει στους λαιμούς των εξατμίσεων και στα Peashooter τελικά, για να τελειώσει και να σβήσει τη γυαλάδα στο φανάρι του στοπ και στα φλας.  Όλα τα άλλα είναι μαύρα και δεν υπάρχει ίχνος πλαστικού, από τα κέντρα και τα στεφάνια των τροχών μέχρι τις σπείρες των δυο πίσω αμορτισέρ και της μαύρης χειρολαβής του συνεπιβάτη που στην T100 Black είναι εκεί από το εργοστάσιο.

T100B-18T100B-19

Σε μια κατασκευή που γεννήθηκε μέσα στην έκρηξη του Rock nRoll το ‘Paint in Black των Rolling Stones θα ταίριαζε γάντι στην Bonneville T100 Black.  Αλλά όταν το κλειδί, το ένα από τα τρία που κρέμονται από το μπρελόκ της, τα άλλα δυο είναι για το κλείδωμα της μοτοσυκλέτας (η κλειδαριά βρίσκεται στο λαιμό) και της τάπας της βενζίνης, που υπήρχε στη μοτοσυκλέτα της δοκιμής αλλά θα πρέπει να την προμηθευτείς σαν αξεσουάρ, δώσει την εντολή στη μίζα να γυρίσει τον στρόφαλο των 360Ο του αερόψυκτου δικύλινδρου σε σειρά, με ψυγείο λαδιού, εντέχνως κρυμμένο στο εμπρός μέρος του πλαισίου και ο ήχος ξεχυθεί από τα δύο Peashooter τελικά μάλλον το ‘Black Velvet’ της Alannah Myles θα ταίριαζε περισσότερο, όχι μόνο για το soundtrack αλλά και για τη βελούδινη αίσθηση που αποπνέει αυτή η μοτοσυκλέτα όταν αρχίσει να κινείται.

T100B-25T100B-26

Πιέζοντας την ρυθμιζόμενη μανέτα του συμπλέκτη η πρώτη σχέση κουμπώνει εύκολα και μαλακά, η θέση οδήγησης μας δυσκόλεψε, λόγω ύψους, να βολευτούμε στην αρχή αλλά ρυθμίζοντας λίγο το μαύρο τιμόνι πιο μπροστά και συνηθίζοντας, με τα χιλιόμετρα, τα μπροστά και πάνω μαρσπιέ, ξεκινήσαμε την περιπλάνηση μας.

T100B-12

Ο αερόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά των 865cc κινητήρας έρχεται αμέσως στη ζωή με το χαρακτηριστικό ήχο που μόνο ένας δικύλινδρος μπορεί να προσφέρει.  Κατασκευασμένος για να μοιάζει με τον αυθεντικό δικύλινδρο του 1960, κατάμαυρος στην T100 Black με τις γυαλισμένες ψήκτρες του να σπάνε και να τονίζουν τη μοναδικότητα του, με τις σύγχρονες πινελιές του όμορφα κριμένες, όπως τα σώματα του ψεκασμού που ξεγελούν το μάτι δίνοντας την αίσθηση των κλασσικών καρμπιρατέρ.

T100B-21

Αλλά κάτω από τις ρετρό εμφάνιση κρύβεται ένας σύγχρονος κινητήρας με δύναμη και αρκετή ροπή από πολύ χαμηλά που μπορεί να προσφέρει πλατιά χαμόγελα σε νέους μα και σε έμπειρους αναβάτες, δίνοντας στη σύγχρονη Bonneville ζωηρές επιδόσεις, τόσο για την καθημερινή μετακίνηση που μαζί της γίνεται απολαυστική, όσο και για τον ανοικτό δρόμο.

T100B-11

Οι σωστές αποσβέσεις των αναρτήσεων της KAYABA με καλαμιά 41mm για εμπρός με διαδρομή 120mm και διπλά αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε πέντε θέσεις και διαδρομή 106mm για τον πίσω τροχό, το στιβαρό ατσάλινο διπλό σωληνωτό πλαίσιο και τα δυο δισκόφρενα των 310mm με δαγκάνα Nissin δυο εμβόλων για τον εμπρός τροχό και 255mm επίσης με δαγκάνα Nissin δυο εμβόλων για τον πίσω, επιτρέπουν την πίεση στο όριο της, όταν η όρεξη και οι συνθήκες είναι στο κατάλληλο mode.

T100B-5

Όριο, μιλώντας πάντα για μια μοτοσυκλέτα της νέο classic κατηγορίας, που θα θέσουν οι μπίλιες των χαμηλά τοποθετημένων μαρσπιέ και τα πολύ καλά μα λεπτά ελαστικά της Metzeler σε υπερβολική πίεση.

Η σέλα, το μέρος από όπου θαυμάζεις τις καμπύλες του ρεζερβουάρ και ενημερώνεσαι από τα όργανα με τα χρωμιωμένα στεφάνια για όλες τις απαραίτητες λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, που η απόσταση της από το έδαφος στα 775mm την κάνει προσιτή για τους μοτοσικλετιστές όλων σχεδόν των αναστημάτων και των ηλικιών, είναι όσο πρέπει σκληρή και πολύ άνετη και για τον οδηγό και για τον συνεπιβάτη που με σωστές γωνιές στα γόνατα και αρκετό αφρώδες να του αναλογεί δεν θα κουραστεί σχεδόν καθόλου, ακόμη και μετά από τα περίπου 200 χιλιόμετρα που είναι η αυτονομία του 16λιτρου ρεζερβουάρ, να κατέβει από την σέλα, που δυστυχώς για να ανοίξει ώστε να έχεις πρόσβαση στα εργαλεία και τη μπαταρία, χρειάζεται ένα κλειδί (αλλεν) στη τσέπη για να ξεβιδώσεις τις δυο βίδες που τη συγκρατούν, φρέσκοι και ξεκούραστοι θα είναι.

T100B-9

Λίγες μοτοσυκλέτες προσελκύουν τόσο πολύ την προσοχή, όπως η Triumph Bonneville T100 Black.  Ένα ετερόκλητο κοινό από ανθρώπους την προσέχουν, για τους δικούς του λογούς ο κάθε ένας.

Άλλοι που οδήγησαν τις Bonnieτου παρελθόντος βλέπουν την εξέλιξη της με χαρά και νοσταλγία και δεν θέλουν πολύ για να ξαναοδηγήσουν την αγάπη της νιότης τους τώρα, άλλοι που τις πόθησαν στο πέρασμα του χρόνου βλέπουν το όνειρο τους να μπορεί να γίνει πραγματικότητα και νέοι αναβάτες που εκτιμούν το διαχρονικό στυλ, βλέπουν την εύκολη πρόσβαση σε μια παραδοσιακής αξίας μοτοσυκλέτα.

Όπως έλεγε και ο Henry Ford για το περίφημο αυτοκίνητό του Model T «Ο κόσμος μπορεί να αποκτήσει το Model T σε όποιο χρώμα επιθυμεί. Αρκεί να είναι μαύρο!»

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΗΛΙΟΦΙΛ Α.Ε., Οδυσσέα Ανδρούτσου 27 Λυκόβρυση – 14123,Τηλ: +30 210 2849200

Triumph Motorcycles Greece
Triumph Motorcycles Greece – Facebook

ΤΙΜΗ: Triumph Bonneville T100 Black: 9.690€ (Μοτοσυκλέτα Δοκιμής: 9.750€) 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 865cc, αερόψυκτος, τετράχρονος, δικύλινδρος με 2 ΕΕΚ, 8 βαλβίδες με Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό πολλαπλών σημείων.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 5-ταχύτητες, αλυσίδα X-rink
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Ιπποδύναμη 68 PS / 7.500rpm, ροπή 68Nm / 5.800 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Εμπρός, τηλεσκοπικό πιρούνι 41 mm με διαδρομή 120mm, πίσω, διπλά αμορτισέρ με διαδρομή 106mm & προφόρτιση ελατηρίου σε 5 θέσεις.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ: Εμπρός,100/90-19, πίσω, 130/80-17
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά δίσκος 310mm με δαγκάνα Nissin δυο εμβόλων, πίσω δίσκος 255mm με δαγκάνα Nissin δυο εμβόλων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: Μεταξόνιο 1.500 mm, ύψος σέλας 775 mm, ρεζερβουάρ 16 lit, βάρος 230 kg (πλήρης υγρών)

ΚΕΙΜΕΝΟ: Λεωνίδας Πολίτης   ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Σταύρος Σωφρονάς

Gallery

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.