Ολα τα νέα, ειδήσεις, παρουσιάσεις γύρω από τις Vintage μοτοσυκλέτες, τις Custom κατασκευές, τα Bobber, τα Cafe Racer το στυλ και την κουλτούρα τους.

MARS – WERKE AG. 1936

0

Η MARSWERKE AG. είναι μια από τις πολλές εταιρίες που κατασκεύαζαν μοτοσυκλέτες στη Γερμανία και χάθηκαν στο πέρασμα των χρόνων, όπως η Adler, DRad, Hecker, Tornax και πολλές άλλες.

Άλλωστε δυο Παγκόσμιοι Πόλεμοι και ένα οικονομικό Κραχ δεν δημιουργούν το καλύτερο περιβάλλον να επιχειρήσεις (…κάτι μου θυμίζουν όμως αυτές οι συνθήκες… και όπως κάποιος σε μια πρόσφατη κουβέντα μου θύμισε ότι … η ζωή μας κύκλους κάνει… και δίνοντας μου ένα αισιόδοξο μήνυμα για αυτούς τους κύκλους, …μόνο μπροστά μας πάει…  είπε.)

Με έδρα τη Νυρεμβέργη και έτος ίδρυσης το 1873 η MARS, κατασκεύαζε μοτοσυκλέτες σε διάφορες περιόδους από το 1903 μέχρι το 1958, χρησιμοποιώντας στην αρχή κινητήρες Fafnir και Zedel, όπως και το μεγαθήριο για την εποχή (δεκαετία 1920) Boxer κινητήρα των 986cc της Maybach, τοποθετημένο στο φουτουριστικό «White Mars» (MARS A20) του 1921,η παραγωγή τους διακόπηκε ποικιλοτρόπως από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, τον υπερπληθωρισμό του 1920 και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

MARS-1

Η MARSWERKEAG. σταμάτησε την παραγωγή μοτοσυκλετών το 1958 με τελευταίο μοντέλο της, την Monza Super Sport 50cc (κινητήρας Sachs) και εξαγοράστηκε από Gritzner-Kayser AG. 

Προς τι όμως η εισαγωγή για μια  «ξεχασμένη» εταιρία από τη Γερμανία ; Γιατί τα «κουρέλια τραγουδάνε ακόμα» και μια μικρή MARS μοντέλο του 1936 με ένα μικρό δίχρονο κινητήρα 98cc της Sachs και με ιστορία στη χώρα μας από το 1943 «βολτάρει» φορώντας τα «καλά» της, εδώ και ένα χρόνο στους δρόμους του Τολό και του Ναυπλίου.

MARS-3

Κατασκευασμένη στη Νυρεμβέργη το 1936 με κινητήρα 98cc της Sachs, με δυο ταχύτητες, εκκίνηση με πετάλια, πίσω φρένο με «κόντρα» (…όπως στα ποδήλατα) και χωρίς ανάρτηση για τον πίσω τροχό ( υπεύθυνα για την άνεση και τις αποσβέσεις των ανωμαλιών τα δυο μικρά ελατήρια κάτω από τη σέλα και το ελατήριο της),  βρέθηκε στην Ελλάδα μέσα στον Πόλεμο το 1943 και έβγαλε την πρώτη άδεια κυκλοφορίας της στην Κόνιτσα με νούμερο 1955.

MARS-6

Μέχρι τη δεκαετία του 1960 τα ίχνη της χάνονται και τα ξανασυναντάμε στα βουνά γύρο από την Τρίπολη, με ξύλινο sidecar και τον τότε ιδιοκτήτη της κορδωμένο πάνω της, καθώς την είχε πάρει προίκα για να παντρευτεί ( …την γυναικά δεν την είδαμε, αλλά το προικοσύμφωνο υπάρχει ακόμη στα συρτάρια κάποιου συμβολαιογράφου), δεν ξέρουμε αν ο γάμος σχόλασε, αλλά η θητεία δίπλα στον κορδωμένο γαμπρό σίγουρα σχόλασε και η κατάληξη τηςMARS ήταν ένα παλιατζίδικο στο Άργος, μέχρι ο Πέτρος Τζαβέλας να την δει να την ερωτευτεί και με την πρώτη ματιά δική του να θέλει να την κάνει.

MARS-4

Μετά την μικρή περιπέτεια της αρπαγής (αγοράς) τηςMARS, ένας μεγάλος αγώνας για την ανακατασκευή της άρχισε. Με πολλή ψάξιμο, πολλή δουλειά και μεράκι σε λιγότερο από ένα χρόνο η μικρή MARS του 1936 με την πινακίδα Νούμερο 1955 φρεσκοβαμμένη πια, φοράει τα «καλά» της και «ρολάρει» στους δυο λεπτούς τροχούς της με τη σιγουριά ότι οι «περιπέτειες» της μάλλον ( ; ) τελείωσαν.

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης
Φωτογραφίες: CafeRacerCult

MARS-ADS

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.