Ολα τα νέα, ειδήσεις, παρουσιάσεις γύρω από τις Vintage μοτοσυκλέτες, τις Custom κατασκευές, τα Bobber, τα Cafe Racer το στυλ και την κουλτούρα τους.

Από Μηχανής Θεός στο Μιλάνο – Αποστολή στην Ιταλία Deus Build Off

0

Ένα ταξίδι με φίλους και μοτοσυκλέτες οφείλει να είναι μέσα στα πλάνα κάθε αναβάτη. Το συγκεκριμένο κλείστηκε χάρη σε ένα αυθόρμητο μήνυμα μετά από το βίντεο που ανέβασε στο Facebook το group του ιταλικού παρακλαδιού των Deus X Machina. Έδειχνε το πρώτο Build Off, που έλαβε χώρα τον Οκτώβρη του 2013. Φέτος, είπαμε, θα είμαστε εκεί. Και ήμασταν.

Ένα τριήμερο σε ξένη πόλη με νοικιασμένες μηχανές πάντα φέρει έναν υψηλό βαθμό δυσκολίας. Αν σε αυτό προσθέσεις βροχερό καιρό, πλακόστρωτους δρόμους στο 70% της πόλης και μηχανές με αντικειμενική αξία που ξεπερνά τις 15.000 ευρώ έκαστη, τότε μιλάμε για άλλο επίπεδο. Κι όμως, όλα αυτά ξεχνιούνται όταν ανοίγεις το γκάζι ενός Ducati Scrambler με 8 (!) μόνο χιλιόμετρα στο κοντέρ, ή του θεόσταλτου RnineT που η BMW έφερε στον κόσμο για να μάθουμε τι θα πει μηχανή.

D75 D23

Όμως τώρα δεν θα μιλήσουμε για τις μηχανές που οδηγήσαμε, αλλά για αυτές που δεκάδες builders από όλη την Ιταλία έφτιαξαν για το Deus Build Off 2015. Οι κανόνες είναι απλοί: όποιος θέλει μπορεί να φέρει τη μηχανή που μόνος του έχει φτιάξει στο γκαράζ του, στο μικρό του μαγαζί ή στο μπαλκόνι του, και να διεκδικήσει το μεγάλο βραβείο του Builder του Μιλάνου. Ταυτόχρονα όπου υπάρχει Deus, δηλαδή στο Τόκυο, το Σίδνεϋ, το Μπάλι, το Λος Άντζελες αλλά και τη Μπανγκόκ αντίστοιχοι builders θα διεκδικούσαν το τοπικό βραβείο. Α, υπήρχε και ένας άλλος όρος: η μηχανή θα πρέπει να παίρνει μπρος. Μεταξύ μας, δεν τις είδα όλες έτοιμες για κάτι τέτοιο.

D51D10D12

Το Deus του Μιλάνου είναι το πρώτο franchised κατάστημα που άνοιξε στην Ευρώπη. Ο Αλεσάντρο που το τρέχει είναι ένας απλός τύπος, πολύ φιλικός και ανοιχτός. Η αλήθεια είναι ότι όσο και αν μισείς τη μόδα, τον «χιπστερισμό» που έχει επιφέρει αυτή η μάρκα (γιατί μάρκα είναι), στο τέλος της ημέρας βρίσκεσαι σε έναν χώρο που μπορείς να βρεις ανθρώπους που μιλάνε τη γλώσσα σου, αλλά και πράγματα που ακόμα και αν δεν θες (ή μπορείς) να αγοράσεις, μπορείς να εμπνευστείς από αυτά. Μπορείς να πάρεις ιδέες από το χρυσαφί SR Flat Track που μόλις έφτιαξαν, ή από τα Scrambler που έχουν αναρτήσεις από Downhill ποδήλατα της Fox. Μπορείς να χαζέψεις, να γελάσεις, να φας και να πιεις μία μπύρα. Το γεγονός όμως ότι στους Deus έρχεται και κόσμος «άλλος», σίγουρα του δίνει ένα ατού. Η μόδα δεν μας ενδιαφέρει, αλλά το γεγονός ότι μπορεί κάτι που αγαπάμε να αγγίξει περισσότερο κόσμο, σίγουρα είναι θετικό στα δικά μου βιβλία.

D50D1

Στο φετινό Build Off του Μιλάνου διαγωνίστηκαν περίπου 60 μηχανές. Όλες τους ήταν ιδιαίτερες. Αρκετά SR, μια ντουζίνα scramblers, μπόλικες BMW και κάποια ιδιαίτερα μοτοποδήλατα. Είδαμε μέχρι και ένα Rninet το οποίο έφτιαξε ένας υπάλληλος μιας αντιπροσωπείας BMW, υπό τον όρο να μπορεί να το επαναφέρει πριν ανοίξει το κατάστημα τη Δευτέρα. Ελπίζω να μην πρόλαβε και να παραμείνει τόσο πρωτότυπο αυτό το BMW.

D4D47D18D76D79

Κάθε μηχανάκι φωτογραφιζόταν μπροστά σε πανί και μετά τοποθετούταν σε κοινή θεά για το κοινό. Μετά από την ψηφοφορία, οι κριτές καλούσαν τα 20 επικρατέστερα και ο κάθε δημιουργός παρουσίαζε τη μηχανή του. Πόντους κέρδιζε εκείνη που είχε μια ιδιαιτερότητα, μια «τσαχπινιά». Νικητήριες κρίθηκαν οι πρωτοτυπίες του αυθεντικού tank bag αλλά και ενός διαφορετικού kill-switch: ένα δερμάτινο ντεπόζιτο ενός μπόμπου που στην πραγματικότητα ήταν σκέτο σακίδιο- το ντεπόζιτό ήταν από κάτω. Με μια απλή δερμάτινη ζώνη λυνόταν και το φορούσες στην πλάτη! Άλλη τσαχπινιά ήταν το επικό build ενός ξανθού χίπστερ που αντί για κλειδί και μίζα, είχε ένα καλώδιο ακουστικών για να συμπληρώνει το ηλεκτρικό κύκλωμα. Βγάζοντας τα ακουστικά η μηχανή απλά… έσβηνε!

D53D62

Οι κριτές καταγόντουσαν από όλη την Ευρώπη. Από τους South Siders της Γαλλίας και το Sideburn της Μ. Βρετανίας. Και μετά από πολύ σκέψη, κατέληξαν σε 5 νικητές.

Ένα Ducati 750cc κέρδισε την κατηγορία Scrambler. Ήταν ένα πρωτότυπο αγωνιστικό Flat tracker, χωρίς ηλεκτρικά ή μπροστά φρένο και με μεταλλικό ντεπόζιτο που είχε φτιαχτεί πολυγωνικά, κομμάτι κομμάτι.

D85

Τέταρτο, ένα μικρό μοτοσακό της Gilera από την δεκαετία του 60, με parts από δεκάδες άλλες μηχανές (φανάρι από R52, κόρνα στη θέση του φαναριού, σέλα από τρέχα γύρευε τι κ.ο.κ.).

D16D14

Τρίτο βγήκε το δερμάτινο tank bag με το skate στο πλάι, και ομολογουμένως το έβλεπες και ήθελες να το κλέψεις.

D54

Δεύτερο βγήκε το δίχρονο Kawasaki με τα ακουστικά για μίζα, ενώ στην πρώτη θέση ένα μοναδικό SR, βαμμένο στο χέρι, με καλσόν για φίλτρο αέρα και πίσω ελαστικό από τρακτέρ!

D65D63D72D64

Αυτό όμως που ξεχώρισε, είναι το γεγονός ότι κέρδισαν μηχανές που πράγματι κατασκευάστηκαν μέσα σε γκαράζ, σε υπόγεια, στον πίσω ακάλυπτο από απλούς ανθρώπους που δεν έχουν τόσο την επαγγελματική κατάρτισή, όσο το μεράκι να καβαλάνε ένα δίτροχο που είναι μοναδικό. Που είναι πραγματικά δικό τους.

Οπότε ραντεβού στο επόμενο, που ίσως γίνει του χρόνου τον Οκτώβρη. Μέχρι τότε μπείτε και κόψτε πλαίσια, γιατί ο Αλεσάντρο έταξε ότι αν πάμε οδικώς, θα βάλει και τα δικά μας μηχανάκια να διαγωνιστούν. Ξεκινήστε από τώρα.

D87

Κείμενο: Λουκάς Μέξης
Φωτογραφίες: Michael Kork

Gallery

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.