Ολα τα νέα, ειδήσεις, παρουσιάσεις γύρω από τις Vintage μοτοσυκλέτες, τις Custom κατασκευές, τα Bobber, τα Cafe Racer το στυλ και την κουλτούρα τους.

DUCATI PAUL SMART 1000 LE

0

«Μία μοτοσικλέτα με ονοματεπώνυμο»…

…και φυσικά αναφέρομαι στον θρύλο των αγώνων ταχύτητας των 70’s Paul Smart και την πανέμορφη Ducati 1000 LE,  που σχεδιάστηκε από τον Pierre Terblanche το 2005  τιμής ένεκεν του Βρετανού βετεράνου οδηγού αγώνων μοτοσικλέτας. Οι δε γενεαλογικές ρίζες  αυτού μοντέλου βασίζονταν στην θρυλική GT 750 με την οποία ο Paul Smart είχε πετύχει την θρυλική νίκη στον αγώνα «Imola 200 miles» την ημέρα των γενεθλίων του στις 23 Απριλίου του 1972 κλείνοντας τα 29 του χρόνια πανηγυρίζοντας στην ψηλότερη θέση του βάθρου της απονομής.

PSMART

Μία νίκη αναπάντεχη τόσο στα μάτια των 70,000 θεατών που παρακολουθούσαν τον αγώνα όσο και στην ίδια την ομάδα του Paul Smart. Για τον απλούστατο λόγο ότι είχε να συναγωνισθεί μία καθαρά αγωνιστική μοτοσικλέτα 500 κυβικών MV Agusta με αναβάτη τον ίδιο τον Giacomo Agostini. Από την πλευρά του τώρα, οδηγούσε μία μοτοσικλέτα με τον πρώτο Desmodromic κινητήρα όπου πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα αλλά και ο ίδιος κινητήρας ήταν όλα παραγωγής.  Στο τέλος του αγώνα η καρό σημαία τερματισμού θα έπεφτε στον ταλαντούχο Paul Smart που θα σφράγιζε μία επιτυχημένη πορεία τόσο για τον ίδιο όσο και για την ομάδα της Ducati στους αγώνες μοτοσικλέτας.

Άξιο δε αναφοράς είναι ότι η αμοιβή του από την Ducati  για εκείνο τον αγώνα ήταν η πληρωμή των αεροπορικών του εισιτηρίων και 500 αγγλικές λίρες για τα έξοδα του. Αυτό σε αντιπαράθεση με τα συμβόλαια εκατομμυρίων των σημερινών αγώνων του παγκοσμίου.

Αλλά ας πάμε να ρίξουμε μια ματιά τώρα στην σπέσιαλ έκδοση της Ducati που όταν παρουσιάστηκε στα σαλόνια μοτοσικλέτας το 2005 έκλεψε τα βλέμματα όλων και έκανε καρδιές να ραγίσουν στην θέα της. Ήταν τότε μία εποχή που η σχεδίαση μοτοσικλετών βάδιζε ολοταχώς σε διαφορετικά μονοπάτια. Οι λάτρεις των κλασσικών μοτοσικλετών δεν είχαν και πολλά να δουν από την παρουσίαση των νέων μοντέλων.

D31

Η Paul Smart 1000 LE είχε τον γνωστό δικύλινδρο αερόψυκτο (L-twin) κινητήρα με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, ψεκασμό καυσίμου της Marelli με 45mm σώματα και απόδοση 92hp στις 8,000rpm. Το κιβώτιο ήταν 6τάχυτο και το πλαίσιο της το γνωστό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο στρογγυλής διατομής (χωροδικτύωμα). Οι αναρτήσεις έφεραν το μαγικό όνομα Ohlins και στα δύο άκρα,  43mm up side-down  μπροστινό πιρούνι και monoshock ανάρτηση στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας πλήρως ρυθμιζόμενη. Το μεταξόνιο ήταν στα 1425mm, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 15 λίτρα και το συνολικό βάρος αυτής της κατασκευής δεν ξεπερνούσε τα 181kg.

D28

Η παραγωγή της ήταν σε περιορισμένο αριθμό. Το γαλάζιο χρώμα του σωληνωτού πλαισίου της  με το ασημί χρώμα της υπόλοιπης μοτοσικλέτας σε συνδυασμό με το θρυλικό όνομα της ήταν η αιτία να μην περνάει απαρατήρητη αλλά ούτε και να μπερδεύεται με οποιαδήποτε άλλο μοντέλο τόσο της ίδιας της εταιρίας όσο και του ανταγωνισμού. Από την άλλη πλευρά σφράγιζε την άποψη ότι οι Ιταλοί ξέρουν να σχεδιάζουν μοτοσικλέτες και να μας παίρνουν τα μυαλά, δεν ήταν η πρώτη φορά άλλωστε, ούτε η τελευταία.

Στην εποχή μας αποτελεί μία μοναδικής ομορφιάς μοτοσικλέτα που άνετα μπορεί να γίνει μέλος αυτής της κατηγορίας που φέρει το όνομα Feature Classic και να μείνει στο γκαράζ μας για πάντα.

D30

Ο Paul Smart σε ηλικία 71 ετών τίμησε με την παρουσία του το συνεργείο του Walt Siegl φημισμένου κατασκευαστή Custom Ducati μοτοσικλετών στην Νέα Υόρκη το περασμένο καλοκαίρι και είδε στην πράξη πως η θρυλική GT750 του 1972 αποτελεί ακόμη στις μέρες μας πηγή έμπνευσης.

PS&WS

Είναι πολύ δύσκολο τελικά να ξεχάσεις  τέτοιες μοτοσικλέτες αλλά ούτε και τους ανθρώπους χάριν των οποίων φέρουν το όνομα τους και είναι τιμή μας αυτό.

Μία μικρή αναφορά στην ζωή του Paul Smart

Γεννήθηκε στις 23 Απριλίου του 1943 στο Eynsfords (KENT) UK και ξεκίνησε τους αγώνες μοτοσικλετών στα μισά της δεκαετίας του ΄60 βγαλμένος από την Charles Mortimer Race School. Η πρώτη του νίκη ήταν στις 3 Ιουλίου του 1966 στην κατηγορία των 250cc στην πίστα του Mallery Park. Την ίδια χρονιά στις 16 Σεπτέμβρη κερδίζει και τον αγώνα του Isle of Man Manx Grand Prix.

Μέχρι να φτάσει στην φημισμένη νίκη της Imola 200 miles του 1972 έχουν περάσει από τα χέρια του μοτοσικλέτες της Bultaco, Aermachi, Norton, Yamaha, ακόμη και η H2R δίχρονη αερόψυκτη της Kawasaki.

Μετά την νίκη του το 1972 με τη Ducati, θα συνεχίσει στο πλευρό της ίδιας εταιρίας μέχρι το 1978 όπου και κρεμώντας την δερμάτινη του φόρμα αποσύρεται από τους αγώνες και ασχολείται με τα τρία του μαγαζιά μοτοσικλετών στο πλευρό της γυναίκας του Maggie, αδελφή του Barry Sheene. Αργότερα τα πουλάει όλα και επιστρέφει στο παλιό του χόμπι ως  Offshore sailing skipper και η ζωή συνεχίζεται…μία ζωή που την διακρίνει μία λέξη, ΑΓΑΠΗ για αυτό που έκανε.

Κείμενο: Κώστας Αναγνωστόπουλος

Διαβάστε ακόμη για την πρόσφατη περιορισμένη έκδοση της Ducati Scrambler Paul Smart Limited Edition

ADSD 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.