1ο Τατόϊ Circuit ΦΙΛ.Π.Α. 2012

Κείμενο: Λ. Πολίτης Φωτογραφίες: Μ. Λαζαρίδης

Στις αρχές του Σεπτέμβρη, μια ηλιόλουστη Κυριακή, το παρελθόν των αγώνων μοτοσυκλετας και αυτοκινήτου βρέθηκε καλοδιατηρημένο, γυαλισμένο, «αλλά πάντα ετοιμοπόλεμο», με την πατίνα του χρόνου να έχει αφήσει όμορφα τα σημάδια της σε οχήματα και οδηγούς, στο στρατιωτικό αεροδρόμιo της Δεκέλειας.

1o ΤΑΤΟΙ CIRCUIT ΦΙΛ.Π.Α. 2012

Την ευθύνη για την αναβίωση του «θρυλικού» circuit του Τατοίου είχε η ΦΙΛ.Π.Α., με την ευκαιρία της συμπλήρωσης σαράντα χρόνων από τη δημιουργία της ( 1972 – 2012 ), που με την αρωγή της Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασσικής Μοτοσυκλετας, είχαμε την τύχη, να θυμηθούν οι παλαιότεροι και να μάθουν οι νεότεροι, τους περισσότερους πρωταγωνιστές του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας μας, στο «σπίτι» του.

Το στρατιωτικό αεροδρόμιo του Τατοίου άνοιξε τις πύλες του για τους αγώνες τηv πρώτη Απριλίου 1956 (01-04-1956), που έκλεισαν στiς οκτώ Οκτωβρίου 1978 (08-10-1978) για τα αυτοκίνητα, ενώ για τις μοτοσυκλετες,ο τελευταίος επίσημος αγώνας που μετρούσε για το πρωτάθλημα, έγινε, είκοσι εννέα Νοέμβριου 1979 (29-11-1979), με πάνω από εκατό (100) συμμετοχές και 15.000 χιλιάδες θεατές κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες και παρότι το εισιτήριο κόστιζε 200 δραχμές ( ακριβό για την εποχή, ο βασικός μισθός ήταν περίπου στις 10.000 δραχμές).

Έγιναν ακόμη δυο αγώνες μοτοσυκλετας στο Τατόι χωρίς να μετρούν για το πανελλήνιο πρωτάθλημα, ο πρώτος είκοσι εννέα Νοέμβριου 1981 (29-11-1981), οποία σύμπτωση, ακριβώς δυο χρόνια μετά το τελευταίο επίσημο, με περίπου εκατό συμμέτοχες, τριάντα εννέα (39) στα 250 και πενήντα οκτώ (58) στα ανεξάρτητα, όπως ήταν τότε χωρισμένες οι κατηγορίες.

Στα μέσα Οκτωβρίου του 1982 (10-10-1982), άφησαν για τελευταία φορά μοτοσυκλετες το λάστιχο τους στην ευθεία του αεροδρόμιου. Εκατόν δέκα τέσσερεις συμμετοχές και ο θαυμασμός από περίπου είκοσι χιλιάδες κόσμο (13.500 εισιτήρια) ήταν το κύκνειο άσμα του circuit του Τατοιου.

Ο «αγώνας» του 2012 έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού της F.I.V.A. και όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της ΦΙΛ.Π.Α. θα είναι αγώνας Regularity. Σε μια διαδρομή περίπου δυο χιλιόμετρων (2.150 m ) και χωρισμένοι σε δυο κατηγορίες, classic και super, οι αγωνιζόμενοι της πρώτης θα πρέπει να καλύψουν οκτώ γύρους, περίπου δεκαεπτά χιλιόμετρα και της δεύτερης, δώδεκα, δηλαδή είκοσι έξι χιλιόμετρα.

1o ΤΑΤΟΙ CIRCUIT ΦΙΛ.Π.Α. 2012

Ενδιάμεσα των αγώνων, διεξήχθησαν δυο «τιμής ένεκεν» γύροι παρέλασης (Parade) των βετεράνων οδηγών μοτοσυκλετων και αυτοκινήτων για να τιμήσουν τα γενέθλια του διοργανωτή. Οι συμμετοχές πολλές, εκατόν εξήντα δυο (162) για τα αυτοκίνητα, πενήντα επτά (57) για τις μοτοσυκλέτες, με κόστος συμμετοχής τα 120 € για τους τέσσερεις τροχούς και 60€ για τους δυο. Μέρος τον εσόδων από τις συμμετοχές θα διατεθεί στο κέντρο ειδικών ατόμων «Η χαρά».

1o ΤΑΤΟΙ CIRCUIT ΦΙΛ.Π.Α. 2012

Νομίζουμε πως η δήλωση του Κυρίου Κωνσταντίνου Μητρόπουλου, αλυτάρχη του αγώνα, είναι ενδεικτική, «… θελήσαμε να θυμηθούμε ευχάριστα το παρελθόν, για να αντέξουμε το μέλλον. Οι άνθρωποι των αγώνων έφυγαν ευτυχισμένοι και οι θεατές χαρούμενοι …»

Ευχόμαστε να υπάρξουν στο μέλλον και άλλες τέτοιες ενέργειες από όλους μας, εις το επαναδείν λοιπόν …

1o ΤΑΤΟΙ CIRCUIT ΦΙΛ.Π.Α. 2012

1o ΤΑΤΟΙ CIRCUIT ΦΙΛ.Π.Α. 2012

1o ΤΑΤΟΙ CIRCUIT ΦΙΛ.Π.Α. 2012

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

Γενική Κατάταξη κατηγορίας REGULARITY CLASSIC ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

1. Κοντογεώργος Δημήτρης – 1950 Zundapp DB200, A/Σ No 6
2. Δρουλίσκος Αλέξης – 1964 BMW R50, A/Σ No 16
3. Τουλουπάκης Άγγελος – 1970 Triumph Bonneville, A/Σ No 22

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ <500cc

1. Γεωργακόπουλος Βασίλης – 1961 Matchless G50, A/Σ No 55
2. Μπουτιέρος Παναγιώτης – 1974 Honda CB500, A/Σ No 60
3. Παραγγίνης Παναγιώτης – 1982 Ducati SL500, No 75

Κατάταξη κατηγορίας SUPER CLASSIC ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ 501cc και άνω

1. Μπίνης Δημήτρης – 1981 Ducati SS900, A/Σ No 72
2. Γιαννακούλης Λουκάς – 1982 Ducati 900MHR, A/Σ No 73
3. Κωνσταντινίδης Άρης – 1975 BMW R75/6, A/Σ No 62