J.A.P. Motorcycles & Motorcycles Engines… ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ

Η J.A. Prestwich Industries, ήταν μια αγγλική τεχνική εταιρεία που πηρέ τ’ονομά της από τον ιδρυτή της John Alfred Prestwich, η οποία παρήγαγε κάθε είδους προηγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό για την εποχή, από κινηματογραφικό εξοπλισμό, μέχρι κινητήρες εσωτερικής καύσης ( αυτός ήταν και ο λόγος της συντομογραφίας J.A.P.).

Oπως αυτός του τριπλάνου AV Roes το 1909, που θεωρείται το πρώτο αμιγώς βρετανικό αεροσκάφος. Η J.A.P. πριν τον πόλεμο εξέλιξε, ελαφρύς, με μικρό όγκο και υψηλής απόδοσης κινητήρες για χρήση από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων της εποχής όπως G.N., Morgan Motor Company και Reliant.

Μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, κινητήρες της J.A.P. χρησιμοποιήθηκαν σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, εκτενέστερα σε αγώνες τις Formula 3, με βοηθό στην εξέλιξη τον John Cooper, στη συνέχεια έφτιαξε κομμάτια για άλλους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων της κυλινδροκεφαλής για το Lotus Cortina και τις πρώτες εκδόσεις Ford με βάση τον κινητήρα της Lotus Elan.

J.A.P. Motorcycles J.A.P. Motorcycles

H J.A.Prestwich & Co. Ltd.  είναι υπεύθυνη για τα σχέδια και την κατασκευή κινητήρων που χρησιμοποιήθηκαν από πάρα πολλούς γνωστούς κατασκευαστές μοτοσυκλετών και είχαν σημαντικές επιτυχίες στους αγώνες, συμπεριλαμβανομένων των Brough Superior, TriumphAJ Stevens & Co Ltd και HRD Motorcycles τον πρόδρομο των μοτοσυκλετών Vincent.  Η J.A.P.  εξήγαγε σημαντικό αριθμό κινητήρων και σε ξένους κατασκευαστές όπως Dresch και Terrot στη Γαλλία και Ardie, Hecker και Tornax στη Γερμανία.

Οι κινητήρες της J.A.P. χρησιμοποιούνταν σε μοτοσυκλέτες speedway μέχρι τη δεκαετία του 1960. Ολοκληρωμένες μοτοσυκλέτες η εταιρία κατασκεύασε από το 1904 έως το 1908, μεταγενέστερα επικεντρώθηκε στην κατασκευή και παροχή των κινητήρων της σε άλλους κατασκευαστές. Μετά το τέλος του πολέμου και συγκεκριμένα το 1945 η παραγωγή κινητήρων συνεχίστηκε υπό την σκέπη της Villiers στο εργοστάσιο της.

J.A.P. Motorcycles

Μετά τη μικρή βουτιά στην ιστορία, στις μέρες μας η αναβίωση των κινητήρων και του ονόματος J.A.P. οφείλεται στην αγγλική οικογένεια Card που έχει αγοράσει τα δικαιώματα του ονόματος εδώ και 30 χρόνια, όπως και τα δικαιώματα των θρυλικών μοτοσυκλετών του Λόρενς της Αραβίας Brough Superior,οι μοτοσυκλετες που έχουν χαρακτηριστεί και σαν η Rolls Royce της μότο-βιομηχανίας, είχαν «κτιστεί» γύρω από κινητήρες της  J.A.P..

Ωστόσο η οικογένεια Card πούλησε τα δικαιώματα της Brough Superior στον Αυστριακό επιχειρηματία Mark Upham, προκειμένου να επικεντρωθεί στην εξέλιξη του νέου δικύλινδρου κινητήρα των 1270cc με περιεχόμενη γωνία 50 μοιρών, μια βρετανική εταιρία που βρίσκεται σε αγγλικά χέρια και κάνει τα πάντα για να μένει έτσι, γι’αυτό τον λόγο έγινε και η πώληση των δικαιωμάτων της Brough Superior. Σε συνεργασία με εταιρίες μόνο από το «νησί», όσο αυτό είναι δυνατό, προσπαθούν και το καταφέρνουν.

JAP CAFÉ RACER

JAP CAFÉ RACER

Η εταιρία TML είναι υπεύθυνη για την κατεργασία και κατασκευή των κυλίνδρων και των κεφαλών σε καλούπια από άμμο, η Active Technologies που εδρεύει στο Norwich αναπτύσσει τον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, ώστε ο κινητήρας να εναρμονιστεί με την κοινοτική οδηγία Euro 4 και να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων. Η αγγλική βοήθεια συνεχίζεται με τον custom builder Larry Houghton της Lamb Engineering να έχει πέντε κινητήρες που τους εξελίσσει, κερδίζοντας και το βραβείο ‘Spirit of  Endeavour’ σε πρόσφατο διαγωνισμό. Τα εμβολα είναι κατασκευασμένα από τον Keith Black με δυο βαλβίδες για κάθε κύλινδρο και τη τροφοδοσία να γίνεται από καρμπυρατέρ της Amal ή της S&S, η ιπποδύναμη υπολογίζεται περίπου στα 95 hp. Το κιβώτιο είναι πέντε σχέσεων κατασκευασμένο από την Quafe, ίδιο με του νέου Norton. Για όσους θέλουν να δώσουν μια νότα oldschool στη μοτοσυκλετα τους ή ανακατασκευάζουν κάποια παλιότερη, υπάρχει διαθέσιμο και κιβώτιο τριών σχέσεων.

Η πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που δοκιμάζεται είναι ένα café-racer me upside down μπροστινό και mono shock πίσω ανάρτηση, μόλις ολοκληρωθεί, σειρά έχει ένα τρίκυκλο αυτοκίνητο  Morgan με τον νέο δικύλινδρο όχι μόνο να δοκιμάζεται στο δρόμο, αλλά να βοηθά και στη διαφήμιση του εγχειρήματος.

J.A.P MORGAN

«Θέλουμε να φτιάξουμε μια μοτοσυκλέτα απολαυστική που η θέση της θα είναι στο δρόμο και όχι να σκονίζεται στις αποθήκες των συλλεκτών» δηλώνει ο Dave Card, το ευχόμαστε, ο χρόνος θα δείξει.

J.A.P. Motorcycles

SOURCES