EICMA 2012: “Kawasaki”

Η Kawasaki με την ευκαιρία των σαράντα χρόνων από τη παρουσίαση της Z1 την  είχε σε περίοπτη θέση μαζί με αλλά θρυλικά μοντέλα της, να πλαισιώνουν τη νέα Z 800, θυμίζοντας μας, από πού ξεκίνησαν όλα για την οικογένεια των Ζ.

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

Στη βάση της «δύνης» που στην κορυφή της φιγουράριζε η Kawasaki Z 800, μια Z 1000 Special Edition μοντέλο 2012 (ίσως να πρέπει να σκεφτεί η Kawasaki να την βάλει στη παραγωγή…) , φόρος τιμής στο γενάρχη της οικογενείας των Z, δίπλα στη  Z1 που έδινε την σκυτάλη στην εξακύλινδρη Z 1300.

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

Η Honda (CBX 1000Z, ’78-’82) και η Benelli (Sei 750-900, ’72-78 & 79-89) είχαν ήδη κατασκευάσει εξακύλινδρους κινητήρες σε σειρά , αλλά η  Kawasaki ήθελε να είναι διαφορετική και να έχει την δική της πρωτιά. Κατασκεύασε λοιπόν μια μοτοσυκλέτα με υγρόψυκτο εξακύλινδρο κινητήρα με τελική μετάδοση με άξονα, την απόλυτη Sport-tourer της εποχής την Z 1300.

Το πρώτο μοντέλο κατασκευάστηκε το 1979,η Kawasaki Z 1300 έμεινε στην παράγωγη για μια δεκαετία έως το 1989, πουλώντας πάνω από 20.000 Ζ 1300/KZ 1300.

EICMA 2012: "Kawasaki"

Λίγο πιο πάνω από την εξακύλινδρη Z 1300, η τετρακύλινδρη, λευκή Z 1000R2 μοντέλο 1983, με τις μαύρες εξατμίσεις 4-2 δανεισμένες από το GPz 1100B2.

Γιατί η αναφορά στις εξατμίσεις¨, γιατί το πρώτο μοντέλο Z 1000R1 το 1982, προορισμό είχε μόνο την Αμερική, σε χρώμα Lime Green φυσικά (Eddie Lawson Replica) με σύστημα εξάτμισης KERKER 4-1 βαμμένο σε μαύρο χρώμα.

Το 1984, το μοντέλο αντικαταστάθηκε από την Z 1100R1 με μεγαλύτερη διαφορά τον κινητήρα, που προερχόταν από την GPz 1100 και των 18” μπροστινό τροχό.

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

Λίγο πριν την κορυφή, η καλύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής με TURBO στον κόσμο, η GPz 750 TURBO (ZX750-E1).

Η Kawasaki ήταν η τελευταία από τις τέσσερεις μεγάλες Ιαπωνικές εταιρίες που έβγαλε στην παραγωγή μοτοσυκλέτα TURBO, αλλά η μόνη που κατάφερε, μια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού να είναι τόσο γρήγορη και με τόσο γραμμική απόδοση.

Η GPz 750 TURBO είναι η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής με TURBO στο κόσμο. Με τελική περίπου στα 238 km/h και χρόνο στα 0-400m, 10,9 sec με ταχύτητα εξόδου 201 km/h και όλα αυτά το 1984.

Την ομαλή απόκριση και την εξαιρετική καμπύλη ισχύος βοήθησε και το σύστημα ψεκασμού της Mikuni που χρησιμοποιήστε η Kawasaki. Η GPz 750 TURBO διαφέρει σημαντικά από τους άλλους κατασκευαστές στο σχεδιασμό και στη θέση που τοποθέτησε τον υπερσυμπιεστή της Hitachi (HT-10B).Δεν τον τοποθέτησε πίσω από τον κινητήρα όπως οι άλλοι κατασκευαστές, αλλά μπροστά από τους κυλίνδρους και πολύ κοντά στις εξαγωγές των εξατμίσεων.

Περίπου 5.500 μοτοσυκλέτες (ZX750-E1) κατασκευάστηκαν το 1984 και 2.500 (ZX750-E2) το 1985, μια από αυτές (Ε1) βρίσκονταν πριν την κορυφή της «δύνης» που κοσμούσε η νέα Kawasaki Z 800.

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

Η W800  με νέο χρώμα (Ebony) και γραφικά για το 2013, δίπλα στη W 800 Special Edition και αυτή με νέο χρώμα (Candy Cardinal Red) για το 2013 με τα αξεσουάρ  της έκδοσης Cafe Style, που μπορούν να μπουν σε όλα τα μοντέλα W 800 και να τους δώσουν το μοναδικό χαρακτήρα των Cafe Racer .

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

EICMA 2012: "Kawasaki"

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης