EICMA 2012:”Honda”

Όσο κοντοζυγώνουμε στο «τέλος» του κόσμου, όπως τον ξέρουμε, σύμφωνα με τις προφητείες των Μάγια, τόσο μας πιάνει μια νοσταλγία για το παρελθόν, όχι με λοξές φευγαλέες ματιές να το ψάχνουμε, αλλά κοιτώντας το κατάματα, όπως έκανε η Honda με την CB 1100.

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

Υπάρχει μια παροιμία που ταιριάζει στην περίπτωση της, «Η πρέφα θέλει υπομονή και το σκαμπίλι τέχνη» και ξεκαθαρίζουμε τη εννοούμε.

Τα πρώτα σχέδια της CB 1100F, είχαν γίνει από το 1999, στα τέλη του προηγούμενου αιώνα δηλαδή. Έχοντας μείνει για πολλά χρόνια στην Ευρώπη, ο δημιουργός της CB 1100, Mitsuyoshi Kahama και βλέποντας την εμπορική επιτυχία αρκετών νέο-ρετρό μοτοσυκλετών, γυρίζοντας στην Ιαπωνία άρχισε να κάνει κάποια σκίτσα προς αυτή την κατεύθυνση, « … ένας κινητήρας, πλαίσιο, ρεζερβουάρ, σέλα και τροχοί, έτσι ήταν οι μοτοσυκλέτες πάντα και πάντα έτσι θα είναι. Σκέφτηκα πώς να οργανώσω όλα αυτά τα στοιχεία αρμονικά για να δημιουργήσουν ένα τέλειο σύνολο. Ήθελα να φτιάξω μια όμορφη μοτοσυκλέτα σαν χειροποίητη, από υπόγειο γκαράζ βγαλμένη, αλλά να είναι προσιτή και εύκολη στη χρήση από όλους…»

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

Από τα σκίτσα του Mitsuyoshi Kahama, μια πρώτη παρουσίαση στο Tokyo Motor Show το 1999 και πάλι εκεί το 2007 και με την απλή έκδοση CB 1100F, αλλά και με την CB 1100R, άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της υπομονής, μέχρι το 2010 που η CB 1100 μπήκε στην παραγωγή για τις αγορές της Ιαπωνίας, Αυστραλίας και Ν. Ζηλανδίας. Μέχρι να παρουσιαστεί για τις αγορές του υπόλοιπου κόσμου πέρασαν ακόμη δυο χρόνια και στις αρχές του 2013 θα κυλίσει τους 18-ρηδες τροχούς της και στους Ελληνικούς δρόμους.( http://www.honda-motorcycles.gr/)

Το πρώτο σκέλος της παροιμίας νομίζουμε ότι το καλύψαμε, δεκατρία χρόνια υπομονής είναι αρκετά. Είναι τέχνη όμως το 2013 να παρουσιάζεις νέο μοντέλο με αερόψυκτο κινητήρα, «σκαμπίλι» ειδικά στο εσωτερικό της εταιρίας. «… ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι οι περισσότεροι αναβάτες απολαμβάνουν την απλότητα του αερόψυκτου κινητήρα , προσωπικά μου αρέσει πολύ ο θόρυβος του όταν κρυώνει. Ένα μοτέρ μοτοσυκλέτας πρέπει να γεμίζει μόνο με βενζίνη…».

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

Γι’αυτό είναι χαραγμένος με ψήκτρες πάχους 2mm και υπάρχει και ψυγείο λαδιού μήκους 334mm, με ένα σώμα ψεκασμού 36mm, δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOCH) και δεκαέξι βαλβίδες ανταποκρίνεται στις αυστηρές Ευρωπαϊκές οδηγίες, παράγοντας 88,5 HP και έχοντας ροπή 93Nm στις 5.000rpm, προσφέρει  «…προσιτή και εύκολη χρήση από όλους…».

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

Πλήρης, σύγχρονη, αλλά μια αυθεντική έκρηξη από το παρελθόν, αυτή είναι η Honda CB 1100.

Κοντά της και η VT 750S, που δεν εισάγεται στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την εταιρία μια αντί-Sportster, για χαλαρές βόλτες και νέους μοτοσυκλετιστές, αλλά και όσους μετά από πολύ καιρό επιστέφουν στους δυο τροχούς.

EICMA 2012:"Honda"

Εντυπωσιακή και η νέα Goldwing F6B, με τον επίπεδο εξακύλινδρο των 1832cc,ελαφρύτερη κατά 28kg, πιο επιθετική και αιχμηρή απευθυνόμενη σ’ένα πιο νεανικό κοινό.

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

Στον χώρο των Chopper η VT 1300CX Fury. Υγρόψυκτη, V2 με περιεχόμενη γωνία 52Ο ,  1312cc με ψεκασμό. Μια Chopper, αλλά 100% Honda.

EICMA 2012:"Honda"

EICMA 2012:"Honda"

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

VIDEO Honda 1100: