Τον τελευταίο καιρό, από τις ηλεκτρονικές σελίδες μας έχουν περάσει πολλές εθνικότητες ( Δανοί, Ιταλοί, Γερμανοί, Αυστραλοί, Γάλλοι, Αμερικανοί, Σλοβένοι…) επαγγελματιών παρουσιάζοντας κομμάτια της δουλειάς τους.
Όμως και στη χώρα μας, υπάρχουν αξιόλογοι επαγγελματίες, που τις περισσότερες φορές δεν υπολείπονται σε τίποτα από τους ξένους. Σιγά-σιγά θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε (όσους δεν γνωρίζουμε…) και να παρουσιάσουμε όσο καλύτερα μπορούμε τη δουλεία τους, ξεκινώντας από τον Θοδωρή Μανιατάκο.
Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για σένα;
Ξεκίνησα από πιτσιρικάς φτιάχνοντας τα ποδήλατα των φίλων μου, μέχρι και από τα σκουπίδια έπαιρνα πράγματα για να τα φτιάξω έτσι όπως τα ήθελα. Στη συνέχεια μεγαλώνοντας και αγοράζοντας τα πρώτα μας μηχανάκια, έφτιαχνα και έκανα μετατροπές και σε αυτά. Zundapp, Florett, Simson…
Στο Λύκειο αγόρασα ένα Horex και πριν πάω στο στρατό το πρώτο μου B.M.W. R-51.Στην Ξάνθη που υπηρέτησα είχαμε φτιάξει ένα κοινόβιο συνεργείο μαζί με τους φοιτητές, ακόμη υπάρχει.
Πότε ξεκίνησες;
Συνεργείο δικό μου άνοιξα το 1985 στο Χαλκούτσι, το 1990 στο Ίλιον και από το καλοκαίρι του 1992 βρίσκομαι στα Σεπόλια αναπαλαιώνοντας μοτοσυκλέτες, με ειδίκευση στις B.M.W., Horex και Harley-Davidson. Ακόμη ανακατασκευάζουμε καλάθια και side-car χωρίς να ξεχνάμε τις custom κατασκευές που λατρεύουμε.
Τι αγαπάς περισσότερο στη δουλειά σου;
Όταν κατασκευάζω κάτι καινούργιο. Tο μοντάρισμα μιας μοτοσυκλέτας όταν έχουν τελειώσει οι άλλες εργασίες, αλλά τη μεγαλύτερη χαρά και ικανοποίηση τη νοιώθω όταν παίρνει για πρώτη φορά μπροστά μια ανακατασκευασμένη μοτοσυκλέτα, είναι η καλύτερη πληρωμή για την καρδία και την ψυχή.
Ποια είναι η αγαπημένη σου μοτοσυκλέτα να δουλεύεις μαζί της;
Η B.M.W R-51, γιατί όταν ο θεός έφτιαξε τον άνθρωπο, τον φώτισε να κατασκευάσει αυτή τη μοτοσυκλέτα, το «μηχανάκι του θεού» όπως το λέω εγώ, όποιος την έχει οδηγήσει καταλαβαίνει.
Τι σε έχει δυσκολέψει στη δουλειά σου;
Η όποια τεχνική δυσκολία είναι μια πρόκληση, που θα μου «ανοίξει» το μυαλό και θα με πάει πάρα πέρα. Αυτό που μου την σπάει περισσότερο όμως, είναι ότι όταν μετά από ανακατασκευή, οι ιδιοκτήτες τον μοτοσυκλετών έρχονται για την περιοδική της συντήρηση και τις έχουν παραμελημένες, χωρίς να έχουν σεβαστεί τα χρήματα που έχουν δαπανήσει, το μεράκι και τον κόπο μου, δεν τις αγαπάνε…
Βρίσκεις εύκολα και που ανταλλακτικά για τις αναπαλαιώσεις / project?
Έχω αρκετό στοκ ανταλλακτικών για τις μοτοσυκλέτες που φτιάχνουμε, ικανό να καλύψει τις ανάγκες των πελατών μας, ακόμη έχουμε την δυνατότητα να κατασκευάσουμε αρκετά από τα ανταλλακτικά που χρειαζόμαστε.
Κατασκευάζεις ανταλλακτικά για τις μοτοσυκλέτες που φτιάχνεις ή για άλλες;
Κατασκευάζουμε ό,τι χρειαστεί για τις αναπαλαιώσεις και τα project που αναλαμβάνουμε, από ανοξείδωτες εξατμίσεις, χυτά κομμάτια, τιμόνια, υποπλασία…
Έχουμε τον τεχνικό εξοπλισμό ( υδροκοπή, τόρνο, αμμοβολή, φρέζα, στράτσα, πάγκο εφαρμογής, καλίμπρα κατασκευής πλαισίων JIG, English-wheel, κάνουμε όλες τις κωλύσεις) για να τα καταφέρουμε.
Τι ζητάνε οι πελάτες αυτό τον καιρό σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν (τι έχει αλλάξει…)
Ζητάνε πολλά περιττά και περίεργα πράγματα, έξω από την έννοια του μοτοσυκλετισμού, το διαδίκτυο μπορεί να αυξάνει τη γνώση αλλά σκοτώνει την φαντασία.
Τι θα έκανε την δουλειά σου πιο εύκολη;
Να είχα λίγη βοήθεια για τις δευτερεύουσες δουλείες, όπως τα τηλέφωνα, τις εξωτερικές εργασίες, έτσι ώστε εγώ και οι συνεργάτες, μου χωρίς να αποσπάται η προσοχή μας, να είμαστε συγκεντρωμένοι στο ουσιαστικό κομμάτι της δουλειάς μας, αλλά την εποχή αυτή είναι αναγκαίο κακό.
Πιστεύεις ότι οι κλασσικές μοτοσυκλέτες ή τα cafe racer – bobber κ.λ.π. κάνουν για καθημερινή μετακίνηση;
ΝΑΙ !!! αρκεί να μάθεις τις ιδιαιτερότητες τους και να βρεις τον τρόπο να συνυπάρξετε. Αν και αυτό ισχύει για όλους τους τύπους των μοτοσυκλετών.
Ποια μοτοσυκλέτα θα ήθελες να αναπαλαιώσεις και ποια να καστομάρεις;
Αναπαλαίωση στην μορφή που βγήκαν από το εργοστάσιο θα ήθελα να κάνω σε όλες τις B.M.W. από το 1950 έως τη /5 του 1970 και customizing στις B.M.W. από το 1970 έως το 1990 και αναλόγως το μοντέλο θέλω να κάνω και τα δυο στις Horex και στις Harley-Davidson.
Ευχαριστούμε Θοδωρή, δεν θα κλείσουμε την μουσική φεύγοντας;
Όχι, γιατί κάνει καλό feng-shui στα μηχανάκια …
Κείμενο : Λεωνίδας Πολίτης | Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης