“ZAETA”: “The Motorcycle of Urban Rebels”

"ZAETA": "The Motorcycle of Urban Rebels"

Όλα γίνονται για κάποιο σκοπό στη ζωή μας, ό,τι κάνουμε. Από το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο, συνειδητά ή ασυνείδητα μας οδηγούν σε κάποιο αποτέλεσμα, που μάλλον βαθιά μέσα μας, αυτό ήταν που ζητούσαμε. Άλλοι το λένε πεπρωμένο, άλλοι τύχη, άλλοι … .

Σίγουρα δεν φανταζόταν τίποτα από όλα αυτά που συμβαίνουν τώρα ο Paolo Chiaia, όταν προσπαθούσε να διώξει τον πίσω τροχό του λευκού Piaggio μοτοποδηλάτου του, γύρο από μια κερασιά κοντά στο σπίτι του.

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

Ούτε ότι η τυχαία συνάντηση του με τον MarcoBelli (οδηγός αγώνων FlatTrack,τρις φορές Πρωταθλητής UK, δυο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης κερδίζοντας το 2010 στην πρώτη προσπάθεια της Zaeta)  στη Daytona και ο κεραυνοβόλος έρωτας του με τις μοτοσυκλέτες FlatTrack, ούτε οι συζητήσεις του με τον Graziano Rossi (πατέρας του Valentino Rossi και παλιός αγωνιζόμενος GP) θα έδιναν τη σπίθα για την δημιουργία μίας μοτοσυκλέτας ελαφριάς με αρκετή δύναμη, ο Rossi έχοντας στο μυαλό του την προπόνηση των αναβατών GP και ο Chiaia μια απλή μοτοσυκλέτα που θα μπορεί να κινηθεί άνετα και στο χώμα και στο δρόμο, κάπως έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη Zaeta.

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

Όλα όμως είχαν ξεκινήσει πολύ πριν, με τους γύρους, γύρω από μία κερασιά στην Ιταλική περιφέρεια της Valpolicella.  (Η κερασιά σε κάποιους λαούς συμβολίζει τον άντρα Ιππότη, στη Ιαπωνία, τα άνθη της είναι το εθνικό λουλούδι, αποτελεί οιωνό καλής τύχης, επίσης η λαβή των σπαθιών των σαμουράι είναι στολισμένη με κεράσια συμβολίζοντας την πολεμική κλίση και την μοίρα αυτών των αντρών.).

Το πρώτο μοντέλο  Zaeta κατασκευάστηκε το 2009, σε ένα βασικό πλαίσιο της J&M με κινητήρα YamahaYZ 450F , το 2010 στη πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής της εταιρίας, ο κινητήρας είχε αντικατασταθεί από ένα μονοκύλινδρο 530cc της Ιταλικής TM, προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να είναι όσο πιο «Ιταλική» γίνεται.

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

Στο Μιλάνο παρουσιάστηκε το μοντέλο για το 2013, η Zaeta 530 dt και Zaeta 530 SE,  με έγκριση τύπου για την Ευρωπαϊκή αγορά (σύντομα και για την Βόρεια Αμερική)  και δυνατότητα έκδοσης πινακίδας για χρήση  δρόμου, μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα με φλας και φώτα !!! .

Μια εξολοκλήρου χειροποίητη Ιταλική μοτοσυκλέτα. Με έδρα τη Μπολόνια, η Ιταλική «techno-magneso» με τη βοήθεια μίας ομάδας πρώην μηχανικών των MotoGP, οι οποίοι αυτοαποκαλούνται, InMotion, είναι υπεύθυνοι για το χρυσού χρώματος ανοδιωμένου αλουμινένιο billet πλαίσιο και ψαλίδι των Zaeta, όπως και για το αλουμινένιο ρεζερβουάρ.

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

Η Ιταλική TM προμηθεύει την Zaeta με τον υγρόψυκτο, τετράχρονο, μονοκύλινδρο 530cc, με τέσσερεις βαλβίδες από τιτάνιο και δυο εκκεντροφόρους (DOHC). Την τροφοδοσία της έχει αναλάβει ένα Keihin FCR41mmΗ εξάτμιση είναι της Ιταλικής TERMIGNONI και οι αναρτήσεις στην  Zaeta 530 dt είναι ένα ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικό πιρούνι 43mmτης Showa εμπρός και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Ohlins πίσω.  Σε αντίθεση με την SE, που και η μπροστινή ανάρτηση προέρχεται από την Ohlins, με ένα ρυθμιζόμενο 43mm upside-down πιρούνι.

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

Οι ζάντες με τις ακτίνες της Kineo δίνουν τη δυνατότητα για χρησιμοποίηση ελαστικών Tubeless. Η σέλα είναι κατασκευασμένη από carbon-Kevlar από την Vibram.

Τα φρένα προέρχονται από την Ιταλική brembo με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, ακτινικές για την SE.

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

"ZAETA":  "The Motorcycle of Urban Rebels"

Με 55 hp, 115 κιλά και κορυφαία περιφερειακά, νομίζουμε ότι η μοτοσυκλέτα που ήταν στο μυαλό του Paolo Chiaia και του Graziano Rossi είναι πραγματικότητα και μπορεί να «γυρίζει» στους δρόμους τις πόλης, γιατί … Rebelsrule”.

Κείμενο : Λεωνίδας Πολίτης Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης