B.M.W. Motorrad – 90 Years

B.M.W. Motorrad - 90 Years

Με αφορμή το βίντεο «90 χρόνια ιστορίας σε 90 δευτερόλεπτα»  θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια μικρή αναδρομή σε δυο από τις μοτοσυκλέτες σταθμούς, αυτών των ενενήντα χρόνων, που το Cafe Racer Cult είδε από κοντά και σ’αυτές που έρχονται για τον εορτασμό των εννέα αυτών δεκαετιών δημιουργίας.

Μια ματιά πίσω στον χρόνο, αποκαλύπτει μια ιστορία γεμάτη περιορισμούς, προσαρμογή, έντονο ανταγωνισμό και συνεχή καινοτομία. Στοιχειά τα οποία έχουν συμβάλλει στη διαμόρφωση της μάρκας που γνωρίζουμε και θαυμάζουμε σήμερα.

Η ιστορία της B.M.W. Motorrad είναι μια εντυπωσιακή ιστορία επιτυχίας, που ξεκίνησε σχεδόν πριν από 90 χρόνια. Η B.M.W..  ιδρύθηκε στο Μόναχο κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου ως διάδοχος της Rapp-Motoren-Werke, ενός εργοστασίου κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών που ιδρύθηκε το 1913. Το πρώτο προϊόν της είναι ο κινητήρας αεροσκάφους IIIa, με σχεδιαστή τον θρυλικό Max Friz. Στις 21 Ιουλίου 1917, η RappMotorenWerke μετονομάζεται σε Bayerische Motoren Werke GmbH.

B.M.W. Motorrad - 90 Years

Ο  Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος  τελειώνει το 1918 και η παραγωγή των κινητήρων αεροσκαφών έχει απαγορευτεί στη Γερμανία, σύμφωνα με τη Συνθήκη των Βερσαλλιών το 1919. Με την ανάγκη να επιβιώσει, κατασκευάζει τετρακύλινδρους κινητήρες εν σειρά για φορτηγά και σκάφη, αλλά η ανάπτυξη του δικύλινδρου Μ2 B15 κινητήρα που παρέχονται σε διάφορους κατασκευαστές μοτοσυκλετών όπως η Victoria, διαμόρφωσαν το άμεσο μέλλον της εταιρείας.

Ο τότε γενικός Διευθυντής της B.M.W. Franz-Josef Popp και οι συνεργάτες του, αποφασίζουν να κάνουν μια κίνηση που θα βοηθήσει την εταιρία να συνεχίσει. Συνειδητοποιώντας ότι ο καλύτερος τρόπος για να υποστηρίξουν την καλή φήμη της εταιρίας ως κατασκευαστή κινητήρων, ήταν να δημιουργήσουν τη δική τους μοτοσυκλέτα. Ο μηχανικός που του ανατέθηκε το δύσκολο αυτό εγχείρημα ήταν ο Max Friz ,ο οποίος είχε πολύ καλή φήμη ως ένας εξαιρετικός μηχανικός, ακόμη και πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

B.M.W. Motorrad - 90 Years

Έτσι η B.M.W. παρουσιάζει την πρώτη της μοτοσικλέτα στις 28 Σεπτεμβρίου 1923 στο Γερμανικό Σαλόνι Αυτοκινήτου στις αίθουσες Kaiserdamm Fair στο Βερολίνο, την θρυλική για την εταιρία B.M.W. R 32.

B.M.W. Motorrad - 90 Years B.M.W. Motorrad - 90 Years B.M.W. Motorrad - 90 Years

Με τον δικύλινδρο επίπεδο κινητήρα των 494cc, με κωδικό M2 B33, απόδοση 8,5 PS/ 3.300 rpm,14 λίτρα ρεζερβουάρ και 120 κιλά βάρος, η τελική της ταχύτητα  έφτανε περίπου τα 100 km/h, πάνω στους τροχούς των 26”. Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1923 και σταμάτησε το 1926, στο διάστημα αυτό από την γραμμή παραγωγής, βγήκαν 3.100 μονάδες με τους αριθμούς πλαισίου να ξεκινούν από το 1001 έως το 4100 και του κινητήρα από το 31000 έως το 34100.

B.M.W. Motorrad - 90 Years B.M.W. Motorrad - 90 Years

Μισό αιώνα μετά την R 32, το 1980 η B.M.W. Motorrad παρουσιάζει την πρώτη μεγάλη μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης, την B.M.W. R 80 G/S. Το γενάρχη της κατηγορίας αυτής, τις «ρίζες» της λοιπόν, που τις ακολούθησαν όλοι οι μεγάλη κατασκευαστές μέχρι τις μέρες μας. Φέτος με την συμπλήρωση των ενενήντα χρόνων, ίσως ήταν η καταλληλότερη στιγμή για την παρουσίαση του νέου υγρόψυκτου boxer στη νέα GS 1200 και για εμάς η ευκαιρία για να δούμε όλες τις γενιές των GS μαζί.

B.M.W. Motorrad - 90 Years B.M.W. Motorrad - 90 Years B.M.W. Motorrad - 90 Years

B.M.W. Motorrad - 90 Years

Κρυφοκοιτάζοντας το μέλλον, εντέχνως η εταιρία έχει αφήσει να διαρρεύσουν φωτογραφίες για το μοντέλο που προορίζει να γιορτάσει αυτή την επέτειο, παρουσιάζοντάς το στο κοινό, στις  Διεθνείς εκθέσεις το χειμώνα, εκτός των επετειακών εκδόσεων που βρίσκονται ήδη στις βιτρίνες (R 1200R, R 1200RT,R 1200 GS ADV). Οι πληροφορίες λένε και βλέπουμε, Up-side down μπροστινό (όχι Telelever) και ακτινικά στηριζόμενες δαγκάνες, τον αερόψυκτο boxer (ίσως HP) με πολλή δόση retro και νοσταλγίας, προς μεγάλη μας χαρά.

B.M.W. Motorrad - 90 Years B.M.W. Motorrad - 90 Years 

Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης