«BORILE» Italian Blood, Italian Heart

BORILE-CRC2

Με αφορμή την παρουσίαση της νέας BORILE B450 SCRAMBLER και παραφράζοντας τον τίτλο του τραγουδιού του Morrissey “Irish Blood, English Heart” (και τον πρώτο στοίχο του “… Irish Blood, English Heart this I’ made of…”), οι BORILE ναι έχουν Ιταλικό αίμα (είχαν πάντα), αλλά τώρα έχουν και νέα Ιταλική καρδιά, με τη βοήθεια της Ducati.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, Ιταλικό αίμα.

Η  BORILE ιδρύθηκε από τον Umberto Borile το 1988 στο Vò Euganeo πόλη κοντά στην Βενετία και στην Πάδοβα. Το πάθος του, τον ώθησε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τις δικές του μοτοσυκλέτες, όπως αυτός τις οραματίζονταν, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα υλικά της αγοράς. Λάτρης των Enduro μοτοσυκλετών και των κλασσικών μοτοσυκλετιστικών γραμμών, έμεινε σταθερός στις αξίες του, κάτι που αποδεικνύεται, βλέποντας την γκάμα των μοντέλων του μετά από εικοσιπέντε χρόνια να αποτελείται από Scrambler, Enduro και Caferacer .

Η πρώτη μοτοσυκλέτα που κατασκεύασε, ήταν η Piuma (Feather) 520, ένα off-road μοντέλο, με μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα  500cc, τόσο πρωτοποριακή και στις μηχανολογικές εφαρμογές της, όσο και στο σχεδιασμό της που φαίνεται τόσο φρέσκια σαν να σχεδιάστηκε σήμερα.

Το δεύτερο μοντέλο του παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Μιλάνο το 1997, ήταν η BORILE B500T (BT 54), μια μονοκύλινδρη off-road μοτοσυκλέτα με εμφάνιση από την δεκαετία του 1960 και έμπνευση από την Αγγλική σχολή της εποχής. Στην ιστορία της μοτοσυκλετας, η Αγγλική σχολή έχει δημιουργήσει ένα στυλ, απλό, κάποιες φορές με προβλήματα, αλλά σίγουρα κομψό.

Η BORILE B500T (BT 54), είχε κινητήρα GM ( μοτέρ σχεδιασμένο για αγώνες Speedway με κιβώτιο ταχυτήτων μιας ή δυο σχέσεων) και ξεχωριστό κιβώτιο της Villa (Κατασκευαστής μοτοσυκλετών Moto-Cross και Enduro, τις δεκαετίες ’70 και ’80)

BORILE B500CR

Το 1999 παρουσιάζεται η  BORILE B500CR με νέο κινητήρα, βασισμένο στην κεφαλή, στον κύλινδρο με κεραμική επίστρωση του κινητήρα της GM,νέο κάρτερ και το κιβώτιο της Villa κλεισμένο σε ένα ενιαίο μπλοκ με τον στοφαλοθάλαμο. Το δεξί μέρος του κινητήρα παραπέμπει στα περίφημα Gilera Saturno και οι μεγάλες ψήκτρες του, στα θρυλικά Εγγλέζικα μονοκύλινδρα,  επιτυχημένη εμφάνιση με ματιές στο παρελθόν και σύγχρονη τεχνολογία.

Με αλουμινένιο σωληνωτό πλαίσιο, upside-down 41mm της Ceriani,αμορτισέρ της WP χωρίς μοχλικό, δίσκο 315mm εμπρός και 220mm πίσω, 17’’ τροχούς με λάστιχα διαστάσεων 120/70-17 εμπρός και 150/60-17 πίσω, μεταξόνιο 1380mm και βάρος 127 κιλά, είναι μια σύγχρονη ερμηνεία του πως θα ήταν η B.S.A. Gold Star, αν κατασκευαζόταν σήμερα.

BORILE B500CR2

Η BORILE B500CR, βραβεύτηκε σαν η ομορφότερη μοτοσυκλέτα της Διεθνής Έκθεσης του Μιλάνο (EICMA) εκείνης της χρονιάς, κάνοντας περήφανο τον Umberto Borile, “ …ήθελα να νιώσω ξανά την συγκίνηση και την αίσθηση που αισθάνθηκα την πρώτη φορά που είδα μια πραγματική μοτοσυκλέτα… είναι όμορφη αυτή η αίσθηση και τα όμορφα πράγματα δεν έχουν ηλικία για να αισθάνονται το βάρος του χρόνου. Αντίθετα, ο ίδιος ο χρόνος αυξάνει την αξία τους…” .

Η CafeRacer B500CR κέρδισε σύντομα την αναγνώριση από τον ειδικό τύπο και θεωρείται σαν μια από της σημαντικότερες μοτοσυκλέτες στην πλούσια μοτοσυκλετιστική ιστορία της Ιταλίας.

Στόχος της εταιρίας είναι να δημιουργούν μοτοσυκλέτες, χειροποίητες, κομμάτι-κομμάτι, χρησιμοποιώντας τα καλύτερα υλικά με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούν να είναι υπερήφανοι και να αισθάνονται ικανοποίηση με την ολοκλήρωση της κάθε μοτοσυκλέτας.

Κάνοντας χρήση της εμπειρίας και της γνώσης όλων αυτών των χρόνων, ο ιδρυτής της αποφάσισε να αναζωογονήσει την BORILE, χωρίς να χάσει την μοναδικότητα της, που την έχει κάνει γνωστή στο χώρο. Έτσι το 2010 έγινε η συγχώνευση της εταιρίας του  Umberto Borile με την οικογένεια Bassi του Μιλάνο, με την νέα εταιρία να ονομάζεται  Umberto Borile & Co s.r.l. , με πρόεδρο τον Umberto Borile και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Alberto Bassi. Στην ουσία η συγχώνευση, μόνο καλές παρενέργειες είχε βοηθώντας την εταιρία να κάνει μεγαλύτερα και πιο σταθερά βήματα.

BORILE B500 RICKI 3

Τα πρώτα βήματα έγιναν με την παρουσίαση δυο νέων μοντέλων στην EICMA 2011, της  BORILE B500Ricki να κατασκευάζετε σε μόνο 20 κομμάτια κατά παραγγελία, στη μνήμη του εικοσάχρονου γιου του Umberto Borile, Ricardo, ο οποίος έφυγε πρόωρα από τη ζωή το 2009.

BORILE  B500 RICKI 2

Η B500Ricki, είναι μοναδική και εξολοκλήρου κατασκευασμένη από τον Umberto Borile. Με  κινητήρα της GM σε συνδυασμό με τετρατάχυτο κιβώτιο της Norton και τροφοδοσία με καρμπυρατέρ. Δισκόφρενα και στους δυο τροχούς με διαστάσεις αυτών 21’’ εμπρός και 18’’ πίσω. Όλα αυτά σε τέλεια συναρμογή στο άκαμπτο και ελαφρύ αλουμινένιο πλαίσιο της BORILE. Τα φτερά και το ρεζερβουάρ είναι και αυτά κατασκευασμένα από αλουμίνιο με τέλειο φινίρισμα.

Μια μοτοσυκλέτα που δεν κρύβει τίποτα και εμπνέει συγκίνηση.

BORILE  B500 RICKI

BORILE-CRC4

BORILE-CRC1

Το δεύτερο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην EICMA 2011 ήταν η Bastard. Μια κατασκευή που περιελάμβανε ένα ελαφρύ αλουμινένιο πλαίσιο, τροχούς, αναρτήσεις, φρένα, τιμόνι, ρεζερβουάρ αλλά όχι κινητήρα, με την δυνατότητα για χρήση δρόμου ή και εκτός δρόμου. Ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να προσαρμόσει τον κινητήρα της αρέσκειας του σε μια τέλεια βάση με την ποιότητα και διαφορετικότητα που του προσφέρει η BORILE. Αν και η εταιρία προσφέρει την δυνατότητα της προσαρμογής του νέου κινητήρα των 450cc (Ducati– στον οποίο θα αναφερθούμε αργότερα) ή της GM σε συνδυασμό με το τετρατάχυτο κιβώτιο της Norton.

Όμως το πιο σημαντικό της παρουσίας της στην EICMA 2011 ήταν ένα mock up μοντέλο της B450 SCRAMBLER.

BORILE-CRC5

BORILE-CRC6

BORILE-CRC3

Στη συνέχεια, το 2012, η BORILE παρουσιάζει το πιο εμπορικό της μοντέλο την  Multiuso. Πιο εμπορικό…, γιατί όταν η παραγωγή σου είναι περίπου πενήντα χειροποίητες εξωτικές μοτοσυκλέτες το χρόνο και το πρώτο τρίμηνο της  Multiuso πουλήθηκαν περίπου εξήντα πέντε, η αλλαγή είναι μεγάλη …

Τι είναι λοιπόν η Multiuso. Το όνομα της δηλώνει ότι είναι μοτοσυκλέτα για πολλές χρήσεις, ένας αστικός χαμαιλέοντας και όχι μόνο…,  άσχημη όσο και αυτός, αν και από κοντά μια συμπάθεια στη βγάζει… και αν την δεις προσεκτικά καταλαβαίνεις το λόγο ύπαρξης της. Είναι ελαφριά, πολύ ελαφριά ζυγίζει μόνο 85 κιλά, πολύ στενή και χωράει σε όλες τις «τρύπες» μέσα στις μποτιλιαρισμένες μεγαλουπόλεις όπως το Μιλάνο ή η Αθήνα, ευέλικτη, προσαρμόσιμη (χαμαιλέοντας γαρ…), μάλλον διασκεδαστική και σίγουρα μοναδική.

BORILE-CRC7

Μέσα στο αλουμινένιο πλαίσιο της «φωλιάζει» εκτός του καυσίμου και του φίλτρου αέρα, ένας τετράχρονος, δυβάλβιδος, μονοκύλινδρος κινητήρας 230cc, εφοδιασμένος τόσο με μίζα όσο και μανιβέλα για την εκκίνηση. Η τροφοδοσία του γίνεται από ένα 26mm καρμπυρατέρ της Mikuni. Το κιβώτιο είναι πέντε σχέσεων, τα καλάμια είναι της Marzocchi και οι τροχοί των 21’’ μπροστά και 18’’ πίσω, σταματάμε από δυο δισκόφρενα 220mm εμπρός και 200mm πίσω.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχειό της όμως είναι η κατανάλωση, χρειάζεται ένα λίτρο καυσίμου για κάθε 31 χιλιόμετρα και το ρεζερβουάρ των 4,2lit της δίνει  αυτονομία κοντά στα 130 χιλιόμετρα, καθόλου άσχημα.

Ιταλική καρδιά

Πριν από λίγες εβδομάδες παρουσιάστηκε η BORILE B450 SCRAMBLER, ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της εταιρίας. Η πρώτη μοτοσυκλέτα της εταιρίας εφοδιασμένη με τον καινούργιο κινητήρα σε συνεργασία με την Ducati.

Ο νέος κινητήρας χρησιμοποιεί τον πίσω κύλινδρο ( της Desmodue σειράς των 1100cc και 696cc) από το Monster 1100, με διάμετρο 98mm και διαδρομή 60mm (98x60mm),με αποτέλεσμα 452,34cc έχοντας λόγο συμπίεσης 12:1. Με δυο βαλβίδες και ένα εκκεντροφόρο οδηγούμενο από ιμάντα, είναι εφοδιασμένος με ηλεκτρονικό ψεκασμό με διάμετρο σώματος 40.5mm της WeberMarelli, το κιβώτιο είναι εξατάχυτο τύπου κασέτα με αντικραδασμικό άξονα.            

Ο νέος αυτός κινητήρας προορίζεται και για τα μοντέλα  BORILE B500CR και Bastard.

BORILE B450 SCRAMBLER

Το πλαίσιο της BORILE B450 SCRAMBLER είναι σωληνωτό από υψηλής αντοχής χάλυβα, με το δοχείο βενζίνης των 9,5 λίτρων να βρίσκεται κάτω από την σέλα και τις μάζες συγκεντρωμένες κοντά στο κέντρο βάρους της κατασκευής, με το φιλτροκούτι να βρίσκεται κάτω από το αλουμινένιο ρεζερβουάρ με τα νίκελ μάγουλα να παραπέμπει σε Ducati της δεκαετίας του 1970, όχι τυχαία.

Τα καλάμια είναι της Marzocchi 41mm και συνεργάζονται με δυο αμορτισέρ της Bitubo ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτηση και την απόσβεση επαναφοράς. Οι τροχοί και οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 100/90-19 για εμπρός και 130/80-18 για πίσω. Τα φρένα της B450 SCRAMBLER αποτελούνται από δυο δίσκους , 260mm για τον μπροστινό τροχό με δαγκάνα δυο εμβόλων και 220mm για τον πίσω με την ίδια δαγκάνα.

Το βάρος της είναι στα 130 κιλά, το μεταξόνιο της στα 1.370mm, η τελική ταχύτητα της ( βάση πιστοποιητικού συμμόρφωσης ) κοντά στα 160 χιλιόμετρα και η ιπποδύναμη της κοντά στους 43hp/6.360rpm, καθόλου άσχημα…

Η νέα συνεργασία με την Ducati θα αποφέρει άλλο ένα νέο μοντέλο για την εταιρία, την BORILE B350EN. Ένα φρέσκο και καινοτόμο μοντέλο που απευθύνεται σε αναβάτες λίγο μεγαλύτερους σε ηλικία, αλλά πάντα με μεγάλο ενθουσιασμό για εκτός δρόμου περιπέτειες, αναβάτες που θέλουν να διασκευάσουν με τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια.

Όλες αυτές οι χειροποίητες δημιουργίες έχουν κατασκευαστεί με το πάθος και τις παραδόσεις της BORILE, επιδιώκοντας το απόλυτο στυλ, την κομψότητα και την τελειότητα. Ιδιότητες αντάξιες μιας χειροποίητης Ιταλικής Μοτοσυκλέτας.

Κείμενο : Λεωνίδας Πολίτης  Φωτογραφίες : Μιχάλης Λαζαρίδης      

( C.R.C. Οι φωτογραφίες της Bastard όπως και της Multiuso είναι από την EICMA 2012 όπου είδαμε τα δυο αυτά μοντέλα)

Φωτογραφίες B500CR, B500Ricki, B450 SCRAMBLER : BORILE.it

 Δείτε ένα όμορφο βίντεο ( στα Ιταλικά) για την Multiuso και την B450 SCRAMBLER: