Triumph Bonneville – Cafe Racer

British Racing (Gr)een

 

Όταν ο Ιάκωβος το 2009, αγόραζε την Triumph Bonneville T100 και μετά από λίγο καιρό ξεκινούσε την μεταμόρφωση της σε Cafe Racer, δεν φανταζόταν ότι αυτό που είχε στο μυαλό του να φτιάξει και τα κατάφερε, πάρα πολύ καλά κατά τη γνώμη μας, θα το έβλεπε δίπλα στην δική του Bonnie GReen, να βγαίνει από το εργοστάσιο του Hinckley στην παραγωγή σαν μοντέλο 2014.

TRICR-12

Βλέποντας η Triumph πολλούς ιδιώτες να «πειραματίζονται» και να δίνουν τη δική τους «αύρα» στις δικύλινδρες Bonneville και πολλές εταιρείες να παράγουν πληθώρα από αξεσουάρ για αυτό το σκοπό, αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο, προσπαθώντας να ενώσει το ρετρό με το σύγχρονο εμπνευσμένη από τις κατασκευές των οπαδών της.

 TRICR-5

Αλλά καλύτερα θα ήταν να μάθουμε τις λεπτομέρειες για το project Triumph BonnevilleCafe Racer από τον Ιάκωβο Αρμακόλα.

  Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για τη μοτοσυκλέτα σου

Η μοτοσυκλέτα είναι μια Triumph Bonneville T100, 790cc, με καρμπυρατέρ, μοντέλο 2007.  Έχοντας οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα, αγοράστηκε μεταχειρισμένη από τη Γερμανία με περίπου 15.000 χλμ στο κοντέρ της, το καλοκαίρι του 2009.

Ξέροντας τη μοτοσυκλέτα αγόρασα, και για τι χρήση είναι προορισμένη, μετά από μερικές βόλτες με τους φίλους μου (….με Tuono 1000, RSV 1000…) αποφάσισα να ασχοληθώ μαζί της και να την κάνω όπως την φανταζόμουν, παντρεύοντας το κλασικό με το σύγχρονο, έτσι και τη μοτοσυκλέτα που μου άρεσε είχα και μια χαρά ήμουν, στις βόλτες μας…..

TRICR-17

TRICR-14

  Πότε ξεκίνησες το project;

Η διαδικασία ξεκίνησε λίγους μήνες μετά την αγορά της, συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2009, με τις πρώτες αλλαγές να γίνονται σε θέματα αισθητικής.  Η αλλαγή του μπροστά και πίσω φτερού με αυτά του Thruxton και το κάλυμμα της σέλας και η μικρή ζελατίνα από το ίδιο μοντέλο της έδωσαν όψη Cafe Racer, από το Thruxton χρησιμοποίησα και τα ελεύθερα τελικά που δίνει η Triumph για αυτό το μοντέλο.

Στη συνέχεια αλλάχτηκε η δαγκάνα του μπροστά φρένου με μια της brembo από Aprilia RS250.  Όλα αυτά ήταν η αρχή, είχα την εμφάνιση που ήθελα, με την αλλαγή της δαγκάνας είχα και τη δύναμη στα φρένα, αλλά το αδύναμο μπροστινό και τα αμορτισέρ, που έτσι και αλλιώς προορίζονταν για άλλη χρήση από αυτή που εγώ είχα στο μυαλό μου, δημιούργησαν τη συνέχεια της προσπάθειας.

Ξεκινώντας από τις αναρτήσεις, ένα ζευγάρι πλήρως ρυθμιζόμενα και καθ’ ύψος (39cm) αμορτισέρ της bitubo, πήραν τη θέση των εργοστασιακών.  Τo μπροστινό είναι μια σύνθεση από τέσσερα διαφορετικά μοντέλα της Aprilia.  Τα καλάμια προέρχονται από Tuono 1000 ΄06, είναι της Showa, 43mm, up-side down, πλήρως ρυθμιζόμενα.  Η πάνω τιμονόπλακα προέρχεται από Aprilia Dorsoduro 750 και η κάτω από Aprilia Shiver 750.  Τα καβαλέτα του τιμονιού και το τιμόνι είναι από Tuono 1000 ΄03, που στις άκρες του προσαρμόστηκαν καθρέφτες της Triumph και ρυθμιζόμενες αλουμινένιες μανέτες.

Το αμορτισέρ τιμονιού είναι από HondaNSR 250.  Η δαγκάνα είναι τετραέμβολη monoblock της brembo, από Aprilia RSV 4 με δίσκο «μαργαρίτα» after-market.

Θα έβαζα και δεύτερο δίσκο αλλά τα κέντρα και οι τροχοί που χρησιμοποίησα δεν μου έδιναν αυτή τη δυνατότητα.  Όσο και να μην φαίνεται και αυτοί προέρχονται από μοντέλο της Aprilia, συγκεκριμένα από SXV 550.  Με τον πίσω χωρίς συνεμπλόκ στη γραναζιέρα και με λάστιχο 180/55-17 (130/80-17) και τον μπροστά στις 17” με λάστιχο 120/70-17 (100/90-19).  Από Aprilia Mana 850, προέρχεται και το πίσω δισκόφρενο των 260mm.  Ακόμη ένα μοντέλο της Aprilia έγινε «δωρητής» στο project, από το ταπεινό Scarabeo 50 δανείστηκα τα φλας.

Στον κινητήρα οι αλλαγές που έγιναν, εκτός του κιτ της Dynojet στα καρμπυρατέρ και το ελεύθερο φίλτρο της KN, τα μπουζί ιριδίου, ήταν η αλλαγή της ηλεκτρονικής, από μια της Nology με τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, αγορασμένη από την Αμερική.

Μετά από πολύ προσωπική δουλειά, γιατί τα πάντα έγιναν από εμένα, η μεταμόρφωση της Triumph, τελείωσε στα τέλη Ιανουαρίου του 2010.

TRICR-8

TRICR-10

TRICR-16

Που τη συντηρείς

Στο δικό μας συνεργείο στην Λ. Αμφιθέας 73 στο Π. Φάληρο, είμαστε συνεργάτες τις Aprilia (Piaggio Group) πολλά χρόνια.  Έτσι και η μεγαλύτερη ευκολία μας στα ανταλλακτικά της Aprilia που χρησιμοποιήσαμε για το project Triumph.

TRICR-15

Βρίσκεις εύκολα ανταλλακτικά, αξεσουάρ για τη μοτοσυκλέτα σου;

Βρίσκω εύκολα ότι χρειάζομαι από το διαδίκτυο και ειδικά από το e-bay.

TRICR-2

Ποια ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα που αγόρασες;

Η πρώτη μου μοτοσυκλέτα ήταν μια Honda CB 50 μοντέλο 1979, που έχω ακόμη σε καλή κατάσταση.

TRICR-7

Ποια είναι η αγαπημένη σου διαδρομή με αυτή τη μοτοσυκλέτα ;

Η διαδρομή στην Επίδαυρο και ευχαριστιέμαι τη βόλτα, αλλά και τις αντιδράσεις των άλλων μοτοσυκλετιστών που κοιτούν με θαυμασμό και απορία την Bonneville.

TRICR-20

Ποιοι είναι οι δικοί σου μοτοσυκλετιστικοί ήρωες;

Valentino Rossi!!!

 TRICR-18

Ποια ή ποιες είναι οι μοτοσυκλέτες που δεν σου αρέσουν;

Ωραίος ο ήχος και το στυλ των HarleyDavidson, αλλά μάλλον δεν μου ταιριάζουν.

TRICR-9

Ποιες άλλες μοτοσυκλέτες έχεις στο γκαράζ σου και ανεξαρτήτου κόστους ποιες θα ήθελες να είχες;

Εκτός της Bonneville και της Honda CB 50, ακόμη έχω μια Husqvarna 570 και ετοιμάζω ένα νέο project με μια Aprilia Dorsoduro 750.

TRICR-11

Τι σε έχει δυσκολέψει για να συντηρήσεις το πάθος σου για τη μοτοσυκλέτα;

Τίποτα ιδιαίτερο, απλώς η δυσκολία συνεννόησης σε «ειδικές» καταστάσεις και κατασκευές.

 TRICR-13

Ποιες οι συμβουλές σου για κάποιους με το ίδιο πάθος;

Ξεκινάς πάντα έχοντας κατασταλάξει στο τι θέλεις να κάνεις, σιγά-σιγά η ροή των πραγμάτων σε οδηγεί, πάντα προσπαθώντας να μην ξεφύγεις από τον αρχικό σκοπό σου.

Είναι τεράστια η ικανοποίηση, όταν βάλεις για πρώτη φορά μπροστά και κάνεις την πρώτη σου βόλτα με το «δημιούργημα» σου.

Αξίζει κάθε κούραση και κόπος, η ανταμοιβή είναι μεγάλη.

 TRICR-19

Μια Cafe Racer που σέβεται τον εαυτό της και με τόσα ανταλλακτικά από μοτοσυκλέτες Aprilia, σίγουρα θα της ταίριαζε το όνομα TRIAPR”.

Website

 

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης

Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης