Honda CB 450 K1 Black Bomber

Η Honda CB 450 έχει περίοπτη θέση στην Ιστορία της μοτοσυκλέτας. Ήταν η πρώτη «μεγάλη» μοτοσυκλέτα της εταιρίας, με 444cc, δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής και περίπου 45hp. Έκανε την εμφάνιση της το 1965 με το πρώτο μοντέλο K0 (με τέσσερεις ταχύτητες) και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1974.

Το 1968 γίνονται οι πρώτες αλλαγές στη CB 450,στο μοντέλο K1, με σημαντικότερες το κιβώτιο ταχυτήτων με πέντε σχέσεις και το επανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ.

CB-6

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 οι δυο εκκεντροφόροι επικεφαλής της Honda CB 450 ήταν μια μικρή τεχνολογική επανάσταση. Χαρακτηριστικό της το γεγονός, ότι ένα από τα πρώτα προωθητικά προγράμματα της εταιρίας περιελάμβανε την συμμετοχή του Mike Hailwood στον αγώνα‘Motor Cycle’ 500 Mile Production Race στο Brands Hatch τον Ιούλιο του 1966. Μετά από οκτώ γύρους επίδειξης του Hailwood με την CB 450, η FIM δεν του επέτρεψε να αγωνιστεί στην κατηγορία των 500cc, θεωρώντας ότι η Honda CB 450 δεν είχε χαρακτηριστεί ως μοτοσυκλέτα παραγωγής, δεδομένου ότι είχε δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Στην Ελλαδα το 1968, «μαθητής και μαθητευόμενος μηχανικός στους εισαγωγείς της HONDA Αδελφούς Σαρακάκη, ο Νίκος Γκουντούφας αγόρασε μια νορμάλ δικύλινδρη Honda CB 450 των 42 ίππων για να πάρει μ’αυτήν το πρώτο του Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, μικτό τότε, με τρία σιρκουί και πέντε αναβάσεις.

Η HONDA μεσουράνησε στην Ελλάδα για τα επόμενα τρία χρόνια, παίρνοντας ένα πρωτάθλημα με τον Γιάννη Τόγελο με CB 450 και δυο με τον Χατζημιχάλη, σε μια περίοδο που σημαδεύτηκε από τον λεγόμενο «πόλεμο των αντιπροσωπειών»

(Από το βιβλίο του Μιχάλη Αρβανιτόπουλου «Ιστορία του Ελληνικού Μοτοσυκλετισμού» Εκδόσεις MOTOTECH A.E.)

Για τον Πέτρο η Honda CB 450 που έβλεπε στους αγώνες, έγινε ένα όνειρο, που τελικά πραγματοποιήθηκε όταν την απέκτησε το 2007, ας δούμε λοιπόν την ιστορία της δικής του Honda CB 450 K1 Black Bomber.

CB-9

Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για τη μοτοσυκλέτα σου.

Είναι μια Honda CB 450 K1 Black Bomber μοντέλο 1968. Την έβλεπα στους αγώνες του Ελληνικού Πρωταθλήματος, θαυμάζοντας τον Γκουντούφα, τον Τόγελο και τον Χατζημιχάλη. Οπότε το μικρόβιο είχε μπει, κάνοντας με να θέλω να την αποκτήσω, περισσότερο λόγο της «αύρας» που απέπνεε.

Σ’ένα ταξίδι μου στην Αγγλία το 2007, βρήκα την μοτοσυκλέτα σε μέτρια κατάσταση περιφερειακά και σε πολύ κακή κατάσταση μηχανικά. Τελικά κακούς επαγγελματίες συναντάς σε όλα τα πλάτη και μήκη της γης, δεν είναι μόνο δικό μας «προνόμιο».

Οι πρώτες βόλτες ήταν απογοητευτικές. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης και ο μηχανικός του είχαν κάνει τα πάντα για να την καταστρέψουν, οπότε η ολική ανακατασκευή της ήταν επιβεβλημένη.

CB-4

Πότε ξεκίνησες το project ?

Η διαδικασία της ανακατασκευής ξεκίνησε το 2008 και τελείωσε το 2010. Η μοτοσυκλέτα λύθηκε και έγιναν όλα σχεδόν από την αρχή. Ότι μπορούσε να επισκευαστεί και να έρθει στην αρχική του κατάσταση είναι προϊόν προσωπικής εργασίας, εκτός ότι αφορούσε το κομμάτι του βαψίματος στην τελική του μορφή, γιατί η προεργασία σε πολλά πράγματα είχε γίνει από εμένα.

Στο κομμάτι που αφορά τον κινητήρα, που εκεί ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα και η περισσότερη δουλεία, με τη βοήθεια του φίλου μου και μηχανικού Χρήστου, έγινε ολική ανακατασκευή  με γνήσια ανταλλακτικά Honda που υπάρχουν διαθέσιμα σχεδόν σε όλη την Ευρώπη (Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία…).    

Τα μηχανικά μέρη του κινητήρα όπως πιστόνια, ελατήρια, πίροι, βαλβίδες, καδένες, γλίστρες έχουν αντικατασταθεί με γνήσια ανταλλακτικά Honda, έχουν ελεγχτεί και μετρηθεί και ο στρόφαλος και οι εκκεντροφόροι, οπότε η μοτοσυκλέτα τελειώνοντας στρώθηκε από την αρχή, έχοντας τώρα περίπου 10.000 απροβλημάτιστα και πολύ ευχάριστα χιλιόμετρα στο κοντέρ της. 

CB-5 

Που τη συντηρείς ?

Μετά την πολύ καλή δουλεία που έχει γίνει, η CB συντηρείται από εμένα με τη βοήθεια του Χρήστου στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που έχω για τη συντήρηση των μοτοσυκλετών.

CB-7

Βρίσκεις εύκολα ανταλλακτικά , αξεσουάρ για τη μοτοσυκλέτα σου ?

Τα πάντα υπάρχουν, από αναλώσιμα μέχρι αξεσουάρ εποχής για το συγκεκριμένο μοντέλο.

CB-8

Ποια ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα που αγόρασες

Μια Kawasaki H1 Mach III

Ποια είναι η αγαπημένη σου διαδρομή με αυτή τη μοτοσυκλέτα

Όλοι η δευτερεύοντες δρόμοι του οδικού δικτύου, έχουν μια σπάνια φυσική ομορφιά και μου δίνουν τη δυνατότητα να ευχαριστηθώ τη μοτοσυκλέτα μου και τα πανέμορφα τοπία της Ελλάδας. 

CB-14

Ποιοι είναι οι δικοί σου μοτοσυκλετιστικοί ήρωες

Όλοι όσοι έχουν αγωνιστεί με μοτοσυκλέτα είναι ήρωες για μένα, αλλά περισσότερο χώρο μέσα στην ψυχή μου έχουν οι αγωνιζόμενοι των δεκαετιών του ’60 και του ’70, όπως οι Jarno Saarinen, Giacomo Agostini, Barry Sheene και οι έλληνες Λέκκας και Γκουντούφας που πιστεύω ότι ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του.  

 CB-12

Ποια ή ποιες είναι οι μοτοσυκλέτες που δεν σου αρέσουν

Μου αρέσουν όλες οι μοτοσυκλέτες, θεωρώ τον εαυτό μου δικυκλιστή όποτε δεν μπορεί να υπάρχουν μοτοσυκλέτες που δεν μου αρέσουν.

Λατρεύω όμως, να οδηγώ και να ζω με τις Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες.  

CB-15

 Ποιες άλλες μοτοσυκλέτες έχεις στο γκαράζ σου και ανεξαρτήτου κόστους ποιες θα ήθελες να είχες

Θα ήθελα να έχω όλες τις μοτοσυκλέτες από τους τέσσερεις μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1970.

CB-11

 Τι σ’έχει δυσκολέψει για να συντηρήσεις το πάθος σου για τη μοτοσυκλέτα .

Πάσχω και εγώ από το σύνδρομο των τριών ΧΧΧ , ΧΡΗΜΑ, ΧΩΡΟΣ, ΧΡΟΝΟΣ …

CB-2

Ποιες οι συμβουλές σου για κάποιους με το ίδιο πάθος

Πιστεύω ότι αξίζει να φτιάχνονται και να ανακατασκευάζονται όλες οι παλιές μοτοσυκλέτες, θέτοντας όμως οικονομικό όριο σε κάθε project προσπαθώντας να μην ξεφύγουμε (πολύ…) και σημαντικότερο όλων, όσοι διαθέτουν κλασσικές μοτοσυκλέτες να μη φοβούνται να τις κυκλοφορήσουν, να τις ταξιδέψουν, να τις οδηγήσουν τέλος πάντων, έχουν να τους προσφέρουν τεράστια χαρά και να τους αποζημιώσουν για τους κόπους τους, με πολλούς τρόπους.  

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης   Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

CB-ADVK1CB-ADVK0

Gallery