Honda CB 1100 – 2014

«Retroλαγνείας» συνέχεια…

Η νέα Vintage αναφορά από την Honda για το 2014, έρχεται με δύο μοντέλα, την αναβαθμισμένη στα σημεία CB 1100 και τη «νέα» CB 1100EX.

Στο Tokyo Motor Show 2013 που άνοιξε τις πύλες του στις 23 Νοεμβρίου και θα τις κλείσει την 1 Δεκέμβρη, η Honda παρουσίασε τα δυο νέα μοντέλα της, τη βασική και ήδη υπάρχουσα έκδοση της Honda CB 1100 με αλλαγές που περιλαμβάνουν, νέο κιβώτιο έξι σχέσεων, αλλαγές στα όργανα, νέα φλας, νέα θέση στο εμπρός φανάρι, καινούργια γραφικά και αυτοκόλλητα και διαθέσιμο, δίνοντας μια μόνο χρωματική επιλογή, σε μαύρο χρώμα (Graphite Black) με δυο πολύ όμορφα σιρίτια σε ασημί και κόκκινο χρώμα να κοσμούν το ρεζερβουάρ και να σπάνε τη dark νέα εμφάνιση της.

Η CB 1100 κύλισε τους τροχούς της για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 2013, συναντώντας την αναμονή του κοινού της Γηραιάς Ηπείρου (στην Ιαπωνία από το 2010) και αποτίνοντας φόρο τιμής στο τετρακύλινδρο παρελθόν της εταιρίας .

CB1100-4

Στα πρώτα στάδια εξέλιξης της CB 1100 οι μηχανικοί και σχεδιαστές της πέρασαν πολύ χρόνο παρατηρώντας και οδηγώντας, στο Honda Collection Hall του Motegi τις θρυλικές τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες των ‘70s όπως τις CB500/Four, CB750F, CB900F και την θρυλική CB 1100R. Η εμφάνιση, η αίσθηση και ο ήχος αυτών των μοντέλων ήταν η έμπνευση για τις αλλαγές της CB 1100 για το 2014.

Με κλασσικές και επιβλητικές γραμμές η Honda CB 1100, με τον μαύρο πια, τετρακύλινδρο  αερόψυκτο κινητήρα των 1.140cc να μαγνητίζει το βλέμμα και την όρθια και χαλαρή θέση οδήγησης να σε προϊδεάζει για μια οδηγική βουτιά στο παρελθόν, συναντάμε την πρώτη αλλαγή της, τη νέα θέση του φαναριού που είναι 25 χιλιοστά ψηλότερα, περισσότερο για λόγους στυλ και αναφοράς στο παρελθόν, αλλά και για να ταιριάζει με τη θέση του τιμονιού.

Οι αναφορές στο παρελθόν συνεχίζονται με τα νέα στρογγυλά ευανάγνωστα όργανα, ταχύμετρο και στροφόμετρο, να φωλιάζουν πίσω από το νέο φανάρι και φλας, περιλαμβάνοντας δείκτη βενζίνης και ρολόι, με νέες για το 2014 την ένδειξη σχέσης κιβωτίου και υπολειπόμενης διανυόμενης απόστασης με το υπάρχον καύσιμο.

CB1100-2

Η σημαντικότερη πάντως αλλαγή της CB 1100 είναι το κιβώτιο έξι σχέσεων, χωρίς να χαθούν τα πλεονεκτήματα του προηγουμένου μοντέλου, η τελευταία σχέση (6) λειτουργεί σαν overdrive, προσφέροντας μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου με χαμηλότερες στροφές στον κινητήρα, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως, ειδικά σε ταξιδιωτική χρήση. Παράλληλα με τον ψεκασμό καυσίμου PGM – FI  και το νέο κιβώτιο ταχυτήτων, η κατανάλωση στη CB1100 είναι 17,9 χιλιόμετρα / λίτρο καυσίμου, με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να είναι στα 14,6 λίτρα, από τα οποία τα 3,5 λίτρα να αποτελούν τη ρεζέρβα.

Οι από αλουμίνιο κατασκευασμένοι τροχοί (Com-Star style) με τις «παλιομοδίτικες» διαστάσεις των 18’’ με λάστιχα 110/80-18 εμπρός και 140/70-18 πίσω, έχουν μείνει ίδιοι με του προηγουμένου μοντέλου, όντας μια ακόμη αναφορά στο πλούσιο παρελθόν της εταιρίας, όπως ίδιες έχουν μείνει και οι διαστάσεις της, με το μεταξόνιο να είναι στα 1.490 χιλιοστά , η απόσταση από το έδαφος στα 125 χιλιοστά και το ύψος της σέλας, αρκετά χαμηλό, στα 795 χιλιοστά, τιμές που καθιστούν την CB 1100 αρκετά ευέλικτη για το χαρακτήρα της.

CB1100-1

Η αναφορά στο παρελθόν στον τομέα των φρένων ευτυχώς έμεινε μετεξεταστέα, με στάνταρ ABS και δύο πλευστούς δίσκους 296 χιλ. για μπροστά με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων τής Nissin και δίσκο 256 χιλιοστά με δαγκάνα μονού εμβόλου στον πίσω τροχό να φροντίζουν για το φρενάρισμα των 247 (στεγνών) κιλών της CB 1100.

Με στάνταρ στον βασικό εξοπλισμό της το κεντρικό στάντ και τις χειρολαβές για το συνεπιβάτη, την Βack-to-basic αισθητική της, η νέα για το 2014 Honda CB 1100 ήρθε για να μείνει και ίσως, να γίνει κλασσική σαν τα μοντέλα που ενέπνευσαν τους σχεδιαστές της.

HondaGreece