Honda CB 1100EX – 2014

Με την έμπνευση από το παρελθόν να οδηγεί τους σχεδιαστές της Honda στις αλλαγές για το 2014 στη CB 1100, οι επιταγές του κοινού τους οδήγησαν στην δημιουργία ενός νέου μέλους στην οικογένεια πια των CB, στην κατασκευή ενός πιο «τουριστικού» μοντέλου, την Honda CB 1100EX.

Το νέο μέλος της οικογένειας μοιράζεται το πλαίσιο, τον κινητήρα, τα φρένα και τις αναρτήσεις με την CB 1100, εννοείται με όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει, όπως και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, με πολύ μικρές και για συγκεκριμένους λόγους αλλαγές.

CB1100EX-2

Ποιες είναι λοιπόν αυτές; Ξεκινώντας από τους τροχούς, οι χυτές αλουμινένιες ζάντες της CB 1100 είναι παρελθόν, για την CB 1100EX νέα στεφάνια από αλουμίνιο με φινίρισμα Alumite (μια μορφή ανοδίωσης) με ακτίνες και διαστάσεις εμπρός 18M/CxMT2.50 και πίσω 18M/CxMT4.00 και διαστάσεις ελαστικών ίδιες με την CB 1100, 110/80-18 εμπρός και 140/70-18 πίσω, θα κυλούν τη CB 1100EX στους δρόμους του κόσμου.

Το να προσθέσει ζάντες με ακτίνες δεν ήταν κάτι απλό για τη Honda, γιατί έπρεπε να βρεθεί η σωστή αντοχή και ακαμψία για το μέγεθος και το βάρος της μοτοσυκλέτας, κάτι πολύ σημαντικό και κρίσιμο για την ασφάλεια του αναβατή, αλλά θεωρείται αρκετά σημαντική παράμετρο για την εταιρία, τη στιγμή που ήταν απαίτηση μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού.

CB1100EX-3

Με γνώμονα πάντα τις αλλαγές που ήθελε το αγοραστικό κοινό και είχε καταγράψει η Honda μέσω ερευνών, την οδήγησαν στην επόμενη σημαντική αλλαγή, που ήταν η αύξηση τής χωρητικότητας του ρεζερβουάρ από τα 14,6 λίτρα στα 17,5 λίτρα, μια διαφορά της τάξεως των 3 λίτρων περίπου, κάτι που συνεπάγεται και τη διαφορετική σχεδίαση του ρεζερβουάρ, αυξάνοντας έτσι τις τουριστικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.

Σημαντική αλλαγή με «ρετρό» καταβολές και κοινού επιταγές, οι έρευνες που λέγαμε…,οι νέες εξατμίσεις, πληθυντικός γιατί τα τελικά είναι δυο πια να «γεμίζουν» την ουρά της CB 1100EX, αν και είναι 40mm μικρότερα από το μονό τελικό του CB1100, είναι συντονισμένα για να εκπέμπουν ένα αισθαντικό και χαρακτηριστικό τετρακύλινδρο της Honda ήχο.

CB1100EX-4

Το νέο σύστημα εξατμίσεων(4-2-2)  που έχει υποστεί επεξεργασία με διπλή επίστρωση για να αποφευχθεί οποιαδήποτε πιθανότητα αποχρωματισμού της επιφάνειας από τη συσσώρευση θερμότητας, είναι υπεύθυνο και για την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος της CB 1100EX, από τα 125 χιλιοστά στα  135 χιλιοστά. Αυτές οι αλλαγές όμως είχαν και το κόστος τους, την αύξησης του βάρους για τη CB 1100EX που φτάνει τα 260 (στεγνά) κιλά.
Οι αλλαγές συνεχίζονται με επανασχεδιασμένα πλαϊνά καπάκια και νέας σχεδίασης σέλα με περισσότερο και πιο μαλακό αφρώδες για μεγαλύτερη άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη αλλά μένοντας στα ίδιο ύψος με την CB1100 στα 795 χιλιοστά.

CB1100EX-5

Φέρνοντας την αύρα των δεκαετιών του 1960 και του ’70 , η CB1100EX φορώντας ακτινωτούς τροχούς και έχοντας δυο τελικά, όπως ο κόσμος την ήθελε, με τρία χρώματα ντυμένη, κόκκινο (Candy Alizarin Red), λευκό (Pearl Sunbeam White) και μαύρο (Darkness Black Metallic), ακριβότερη οι αλλαγές γάρ, από την CB1100, είναι έτοιμη για την δική της ξεχωριστεί πορεία.

HondaGreece