MOTO Action – Ανδρέας Σαλβάνος

Εξακύλινδρες ιστορίες Made in Greece

Όταν θυμάσαι τον εαυτό σου από το Νηπιαγωγείο, σχεδόν σε όλες τις μετακινήσεις σου κρεμασμένο στο ρεζερβουάρ μιας Honda CB 175, ακόμη και τα ζεστά καλοκαιριά μαζί με τα δυο αδέλφια σου, να μοιράζεστε την ίδια μοτοσυκλέτα για μια απόδραση  δροσιάς στις κοντινές παραλίες, (τη θέση στο ρεζερβουάρ δεν την έχασες ποτέ, άφηνες τους άλλους τρεις να στριμωχτούν στη σέλα της CB), πως είναι δυνατό τις μοτοσυκλέτες να μην αγαπήσεις και στα δεκατέσσερα χρόνια σου επανάσταση να κάνεις, δική σου να γίνει, να μη τη μοιράζεσαι πια και ό,τι έχεις στο μυαλό σου μαζί της να κάνεις.

AS-12

Μια ιστορία που όπως σχεδόν σε όλες τις ιστορίες, αγάπης, μίσους, εξάρτησης, πάθους… τα πράγματα πάντα κάπου «σκαλώνουν», με τη Σολομώντια λύση του πατέρα και ιδιοκτήτη της, να την διαλύσει σε «χίλια» κομμάτια και την ατάκα «…αν την φτιάξεις … τότε είναι δική σου…» να δεχτείς αδιαπραγμάτευτα και τα χίλια κομμάτια σιγά-σιγά ένα να γίνουν, το μικρό CB μετά από χρόνια δουλειάς, εξακύλινδρα με δυο τούρμπο να γίνουν και ένα μεγάλο όνειρο καρφωμένο στο μυαλό να περιμένει πραγματικότητα να γίνει, αλλά καλυτέρα ο Ανδρέας Σαλβάνος τα πράγματα σε σειρά να βάλει γιατί θα μας φύγει το κεφάλι.

Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για σένα και την MOTO Action ;

Επίσημα ξεκίνησα το 1999 με το «μικρόβιο» της μοτοσυκλέτας από πολύ νωρίς στη ζωή μου. Οι μετατροπές άρχισαν από την εφηβεία μου, με την CB 175 που μετά από λίγο καιρό από την «συναρμολόγηση» της, υπερκυβίστηκε (200cc) και μετά από αλλαγές στο πλαίσιο δέχτηκε μοτέρ από CB 350, συνεχίστηκαν με μια CB 750 μοντέλο 1973 που έγινε το νέο πεδίο δοκιμών μου, με τις περισσότερες αλλαγές να προέρχονται από Honda NSR 250 (τροχοί, ψαλίδι, μπροστινό σύστημα) και ουρά από Ducati 916 και συνεχίζονται, ευτυχώς, μέχρι σήμερα.

AS-11

Τι αγαπάς περισσότερο στη  δουλειά σου;

Τις δυνατότητες για δημιουργία που μου προσφέρει, δίνοντας μου έτσι το βήμα για τη δική μου άποψη, πάντα με γνώμονα την τέλεια συναρμογή και την ασφάλεια.

AS-13

Ποια είναι η αγαπημένη σου μοτοσυκλέτα να δουλεύεις μαζί της;

Η μεγάλη μου αγάπη είναι η Honda CBX 1000, με τον έρωτα να είναι κεραυνοβόλος όταν για πρώτη φορά την είδα παρκάροντας την CB 750 που είχα τότε πίσω από αυτό το εξακύλινδρο «θηρίο» έξω από το συνεργείο ενός φίλου.

AS-7

Τι σε έχει δυσκολέψει στη δουλειά σου;

Όσες δυσκολίες και να βρεθούν στο δρόμο μου, πάντα προσπαθώ και βρίσκω τον τρόπο να τις αντιμετωπίσω, μαθαίνοντας από αυτές, έτσι ώστε να είμαι προετοιμασμένος για αυτές που θα έρθουν, επί τις ουσίας σχεδόν τίποτα δεν θα σταθεί εμπόδιο στο τελείωμα της κάθε δουλειάς.

AS-3

Βρίσκεις εύκολα και που ανταλλακτικά για τις αναπαλαιώσεις – project?

Μεγαλύτερη δυσκολία αντιμετωπίζω στις αναπαλαιώσεις, γιατί κάποια από τα ανταλλακτικά που χρειάζομαι δεν παράγονται πια, οπότε το ψάξιμο είναι χρονοβόρο, ψυχοφθόρο αλλά απαραίτητο, αντίθετα στα project έχεις την ελευθερία και την ευκαιρία να ταιριάξεις σχεδόν τα πάντα.

Κατασκευάζεις ανταλλακτικά για τις μοτοσυκλέτες που φτιάχνεις ;

Ό,τι χρειαστεί υπάρχει η δυνατότητα να κατασκευαστεί.

AS-10

Τι ζητάνε οι πελάτες αυτό τον καιρό σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Οι οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών τους έχουν κάνει περισσότερο εγκρατής και σκεπτόμενους.

AS-4

Τι θα έκανε την δουλειά σου πιο εύκολη;

Η βελτίωση των οικονομικών συνθηκών, θα βοηθήσει στην εξέλιξη της δουλειάς μου με την επένδυση σε πιο σύγχρονα εργαλεία και εργαλειομηχανές (CNC) που θα βελτιώσουν και την ποιότητα της δουλειάς και τους χρόνους μας.

AS-9

Πιστεύεις ότι οι κλασσικές μοτοσυκλέτες, οι Cafe RacerBobber …κάνουν για καθημερινή μετακίνηση;

Αν έχουν γίνει οι κατάλληλες εργασίες και στις περιπτώσεις των ανακατασκευών και των μετατροπών, πάντα με προτεραιότητα την ασφάλεια και βέβαια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για καθημερινή μετακίνηση.

Ποια μοτοσυκλέτα θα ήθελες να αναπαλαιώσεις και ποια να Customμάρεις;

Πάντα η αναπαλαίωση των Honda CBX 1000 και CB 750 και της Kawasaki Z900 θα είναι από τις αγαπημένες μου δουλειές, όμως τα ίδια μοντέλα μου εξάπτουν τη φαντασία και για κάθε είδους Customάρισμα.

AS-2

Πάνω από όλα, το μεγαλύτερο όνειρo και στόχος μου είναι η κατασκευή μιας μοτοσυκλέτας από την Αρχή μέχρι την παραμικρή της λεπτομέρειας στην χώρα μας, δηλαδή η κατασκευή μιας μοτοσυκλέτας Made in Greece.

Ευχαριστούμε Ανδρέα και ευχόμαστε το μεγάλο σου όνειρο να γίνει πραγματικότητα. Μεγάλοι στόχοι, σε δύσκολες εποχές αλλά τίποτα δεν είναι αδύνατο όταν το θέλεις και το προσπαθείς.

MOTOAction

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης
Φωτογραφίες: CafeRacerCult

Gallery