Τα Samurai που δεν ήταν Σαμουράι…#3

Μέρος τρίτο, το τέλος

Ο ανταγωνισμός δεν καθόταν με σταυρωμένα τα χέρια, η HondaCB 750 έκανε ήδη καριέρα, η Suzuki πειραματιζόταν πέρα από τα δίχρονα ακόμα και με Wankel προτού βάλει μυαλό και καταλήξει στα τετράχρονα GS, η Yamaha είχε μάλλον μείνει πίσω στα μεγάλα κυβικά , ενώ τα Kawasaki ήταν παραδοσιακά τα αγαπημένα κάθε γρήγορου της εποχής.

Για μερικά χρόνια πήγαν καλά, πολλοί ήταν και οι κυβισμοί που ακολούθησαν.  Σημειώνω ότι οι κυρίως σειρές των μοντέλων ήταν τρεις και οι κυβισμοί πέντε, θα τα παραθέσω όλα στο τέλος, για τώρα μερικά άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά.

S2

Λοιπόν για αρχή: το κιβώτιο, στο οποίο κάτω ήταν η νεκρά και όχι η πρώτη μόνο από το 1976 στην ΚΗ 500cc άλλαξε προς το παραδοσιακό.  Έπειτα, είχες δυνατότητα να διαλέξεις την θέση των πεντάλ αριστερά ή δεξιά.  Ελαστικά σινεμπλόκ στην στήριξη του κινητήρα δεν υπήρχαν παρά μόνο από το 1974 και μετά, μέχρι τότε οι κραδασμοί και δεν ήταν αμελητέοι, σε συντρόφευαν ανελλιπώς.  Λεπτομέρεια το οπτικά “γρήγορο” ρεζερβουάρ με το στενόμακρο φιλέτο και τα μεγάλα γράμματα μπήκε για πρώτη φορά το 1973 (H1D) και έκτοτε καθιερώθηκε.  Ένα τελευταίο, η Kawasaki είχε βάλει στο λανσάρισμα του μοντέλου “οροφή” στην τιμή πώλησης τα 999 δολάρια στις Η.Π.Α., οπότε οι φίλοι μας οι σχιστομάτηδες πιθανότατα να έκαναν οικονομία από το μέταλλο του σκελετού…

S3

Δυστυχώς το γλέντι δεν κράτησε πολύ.  Από την μια η ενεργειακή κρίση του 1973 και η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων, από την άλλη η θέσπιση αυστηρών προδιαγραφών ρύπων που ξεκίνησε η πολιτεία της Καλιφόρνια και θανάτωσε τα δίχρονα στην ομολογουμένως μεγαλύτερή τους αγορά, την Αμερικανική αλλά και η παρουσίαση από την ίδια την Kawasaki της Ζ1! οπότε το τέλος δεν θα αργούσε.  Από τους 60 ίππους της 500cc το 1969 φτάσαμε στους 52 ίππους το 1976 και από το 1977 ως το τέλος της δεκαετίας “ψυχορράγησε” η αναιμική σειρά ΚΗ με μόνο μοντέλα 250cc και 400cc.

Τέλος, επειδή πολλοί θα τα έχετε σίγουρα δει, θα αφήσω ασχολίαστα τα πολυκύλινδρα τέρατα που κάποιοι συναρμολόγησαν και τους αναγκαστικούς κανιβαλισμούς που υπέστησαν μοτοσυκλέτες.

S7

Με αυτά τα τρία άρθρα, προσπαθήσαμε να κάνουμε μια όσο το δυνατό καλύτερη αναφορά στις αγαπημένες δίχρονες τρικύλινδρες μοτοσυκλέτες της Kawasaki και την παρουσία τους στην Ελληνική μοτοσυκλετιστική κουλτούρα όπως την βιώσαμε και την ζήσαμε εμείς, ελπίζουμε να τα καταφέραμε και να το  διασκεδάσατε.

Ακολουθεί κατάλογος με όλες τις σειρές που παρήχθησαν

H1 500cc, H1 1969 έως H1 F 1975, Διάμ. Χ Διαδ.   60Χ58,8  60 HP 7500rpm
Η2 750cc, Η2 1972 έως Η2 C 1975                          71X63     74 HP  6800rpm
 
S1 250cc, S1 1972έωςS1C 1975                           45X52,3  32 HP  8500rpm
S2 350cc, S2 1972έωςS2A 1973                           53X52,3  45 HP  8000rpm
S3 400cc,S3 1974έωςS3A 1975                           57X52,3  42 HP  7000rpm
 
ΚΗ 250cc, ΚΗ Β1 1976 έως ΚΗ Β4 1979                 45Χ52,3   28 HP  7500rpm
ΚΗ 400cc, ΚΗ 1976 έως ΚΗ 1979                            57Χ52,3   38 HP  7000rpm
ΚΗ 500cc, ΚΗ 1976 έως ΚΗ 1977                            60Χ58,8   52 HP  8000rpm

 
Κείμενο: Παναγιώτης Ηλιόπουλος