Adrenaline Junkies Workshop – Yamaha XJ 600 Cafe Racer

Πόσο εύκολο είναι να κάνεις μια αδιάφορη μοτοσυκλέτα για την εποχή μας, τριάντα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση της, αν και το 1984 που πρωτοεμφανίστηκε (1984-1991) η Yamaha XJ 600 (FJ 600 για την Β. Αμερική) ήταν ξεχωριστή, καθώς είναι η πρώτη με τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα Ιαπωνική μοτοσυκλέτα με κυβισμό 600cc και από τις πρώτες τετρακύλινδρες σε σειρά με monoshock πίσω ανάρτηση, μια ξεχωριστή Cafe Racer;

Η ομάδα των Adrenaline Junkies το δοκίμασε και αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα τα κατάφερε παραπάνω από καλά. Ας δούμε λοιπόν τις λεπτομέρειες της επιτυχημένης αυτής προσπάθειας, από τους εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενους Έλληνες Custombuilders.

AJXJ-3

Η Yamaha XJ 600 μοντέλο 1985, αγοράστηκε στην Ολλανδία σαν μοτοσυκλέτα για καθημερινή μετακίνηση από το Γιάννη Ταμτάκο (Adrenaline Junkies in Nederland) και στη συνέχεια βρέθηκε στην Ελλάδα για το project ενός από τα μέλη της ομάδας των Adrenaline Junkies.

Η επιλογή της XJ  έγινε λόγω του αξιόπιστου κινητήρα με τα 72 bhp (54 kW), και των αρχικών γεωμετρικών χαρακτηριστικών της, άλλο αν στην πορεία του project οι αλλαγές που έγιναν την άλλαξαν κατά πολύ, ποιες αλλαγές; Ας τις πάρουμε λοιπόν απ’ την αρχή.

AJXJ-5

Το project Yamaha XJ 600 Cafe Racer, ξεκίνησε το χειμώνα του 2013 με κάποια προσχέδια και την έμπνευση από τους αγώνες ταχύτητας περασμένων δεκαετιών, κάτι που φαίνεται άλλωστε από τα γραφικά και το χρώμα που επιλέχτηκε για την XJ, με υπεύθυνους για την πραγματοποίηση και το πολύ καλό αποτέλεσμα, την All About Design και τον Άκη Καλέντζη.

Μετά από αυτή την επιλογή και το αποτέλεσμα, εύκολα  το «όνομα» της XJ 600 θα μπορούσε να ήταν Yamaha XJ 600  KingKenny Roberts Replica.

AJXJ-2

Για να φτάσουμε στα γραφικά και το βάψιμο όμως, περάσαμε από πολλά άλλα στάδια στην κατασκευή της. Το πλαίσιο η μπροστινή ανάρτηση όπως και οι τροχοί είναι όπως βγήκαν από το εργοστάσιο, μετά φυσικά από την ενδελεχή φροντίδα των A.J. ( καθάρισμα, αμμοβολη και ηλεκτροστατική βαφη για το πλαίσιο και τους τροχούς και serviceτης εμπρός ανάρτησης).

Το υποπλαίσιο τροποποιήθηκε ώστε να τοποθετηθεί ουρά από Suzuki GS 400, και σε αυτή το πίσω στοπ από Suzuki XF 650, με τη βάση, το αφρώδες και γενικά όλη τη κατασκευή της σελάς να είναι δουλειά τωνA.J., ακόμη με την κατάλληλη μετατροπή στη βάση στήριξης της πίσω ανάρτησης ταίριαξε και το ψαλίδι που προέρχεται από Yamaha FZ 400.

AJXJ-7

Ο κινητήρας της XJ καθώς ήταν σε πολλή καλή κατάσταση δεν χρειάστηκε τίποτε άλλο εκτός από ένα service, καθάρισμα και ρύθμισμα των καρμπυρατέρ και ένα φρεσκάρισμα στο χρώμα του.

Το φανάρι προέρχεται από Suzuki GS 400, το μικρό fairing από Yamaha RD 350, τα clip-on από Yamaha SRX 250 και το όργανο (στροφόμετρο) με τις ενδεικτικές λυχνίες από Honda CB 650C.

AJXJ-8

Το ρεζερβουάρ ξεκίνησε τη ζωή του πάνω σε μια Suzuki GS 500 μοντέλο 1978 πριν βρεθεί στην XJ, που με την «φροντίδα» των A.J. απέκτησε ένα καλαίσθητο και πρακτικό καπάκι πάνω από την τάπα της βενζίνης που φιλοξενεί τα εργαλεία της. Οι «φροντίδες» τους δεν σταματούν εδώ αλλά συνεχίζονται στις βάσεις στήριξης των μαρσπιέ και στα ίδια τα μαρσπιέ που προέρχονται, μετά τις απαραίτητες μετατροπές, από την after-market σειρά της Arrow για Yamaha R6.

AJXJ-4

Με τελικές Cafe Racer πινελιές, τον καθρέφτη στην άκρη του αριστερού clip-on και το μικρό μαύρο Peashooter τελικό της εξάτμισης μαζί με τα μεταλλικά number-plate με τον «Άσσο» στολισμένα, εδώ και μερικούς μήνες η Yamaha XJ 600 Cafe Racer«γραφεί» καθημερινά χιλιόμετρα στους δρόμους της Βόρειας Ελλάδας, με αγαπημένη της διαδρομή το επαρχιακό δίκτυο Ολυμπιάδα – Ιερισσός.        

Adrenaline Junkies
Adrenaline Junkiesfacebook

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης
Φωτογραφίες: Adrenaline Junkies

Adrenaline Junkies Workshop – Yamaha XJ 600 Cafe Racer (English Version)

Gallery