Kawasaki Z 200A1 1978 – Classic Custom

Του μπαλκονιού, του σαλονιού και των δρόμων

Σε πόσους από εμάς δεν έχει συμβεί το ίδιο πάνω-κάτω περιστατικό. Παρέα, μοτοσυκλέτας κουβέντες, πειράγματα, αλκοόλ και δίπλα μια φιγούρα να αφουγκράζεται τις δονήσεις και να χαμογελά…, πώς μια βόλτα με την παρέα για ‘ούζα’, μια τυχαία συνάντηση, μια κουβέντα, ένα κέρασμα, μπορεί να εξελιχθεί σε σχέσεις ζωής και στοργής με ανθρώπους και σίδερα.

Την παρέα άκουγε ο κύριος Θανάσης, μοτοσυκλετιστής από τους παλιούς…, που τα χρόνια είχαν βαρύνει πια τα κόκκαλα του και μετά τους «δεινόσαυρους» της εποχής του με μια μικρή Kawasaki Z 200 είχε «ξεμείνει», που και αυτή στην αποθήκη την είχε, σύνταξη κουτσουρεμένη ως ανύπαρκτη, βοήθεια από πουθενά αλλά ΚΥΡΙΟΣ με όλη τη σημασία της λέξεως, παλιάς κοπής που λέμε.

Z200-1

Από ένα κέρασμα, μια κουβέντα (…πολλές κουβέντες τελικά, αλλά τις λεπτομέρειες αυτών, μεταξύ των δυο ΚΥΡΙΩΝ ας τις αφήσουμε καλύτερα…) η μικρή Kawasaki Z 200A1 μοντέλο 1978 στα χέρια του Κώστα βρέθηκε, που μετά την αγάπη για τους ανθρώπους, την αγάπη του για τα «σίδερα» θέλησε να δείξει, του το είχε υποσχεθεί άλλωστε.

Πριν ένα χρόνο ακριβώς ξεκίνησε η περιπέτεια της μεταμόρφωσης της Z 200, από μιας κουρασμένης μοτοσυκλέτας σε μια προσεγμένη και διακριτικά Custom κατασκευή, αλλαγμένη σχεδόν στα πάντα αλλά κρατώντας την κλασική μορφή της, γι’ αυτό και η ονομασία Kawasaki Z 200 Classic Custom.

Z200-21Z200-2

Η αρχή έγινε με το λύσιμό της, με τη συνέχεια να περιλαμβάνει (…εκτός της δυσκολίας της συγκράτησης της ορμής και του ενθουσιασμού του συμπαραστάτη και υπεύθυνου για το βάψιμο και όχι μόνο της μοτοσυκλέτας, Θοδωρή Καποδίστρια)την αμμοβολή του πλαισίου και την ηλεκτροστατική βαφή του στη συνέχεια, τη διαδικασία αποκατάστασης του ρεζερβουάρ μετά από αμμοβολή και πλαστικοποίηση και φυσικά βάψιμο και συγχρόνως το ψάξιμο των ανταλλακτικών που έλειπαν ή είχαν καταστραφεί από τα χρόνια και δεν μπορούσαν να αποκατασταθούν, όπως και μέρη του κινητήρα που χρειάζονταν αντικατάσταση.

Z200-12

Ψάξιμο σε όλες τις γωνιές της γης, με την επιβεβαίωση της παροιμίας «…όποια πέτρα και αν σηκώσεις, έναν Έλληνα θα βρεις από κάτω …», καθώς το ένα από τα πλαϊνά καπάκια της Z 200 βρέθηκε στην μακρινή Αυστραλία, από Έλληνα φυσικά που πληρώθηκε με την αποστολή ενός πακέτου παστουρμά (!) που έγραφε επάνω «από τη Μαμά σου με αγάπη», αυτός είναι και ο τρόπος να περνάνε τα πακέτα από την Πατρίδα στο τελωνείο, ( ωχ μ@λ@κί@, τους δώσαμε…) Αθάνατη Ελλάδα….

Z200-5

Κομμάτια λύνονται προετοιμάζονται, αποκαθίστανται και επιστρέφουν έτοιμα για τοποθέτηση ώστε το παζλ να συμπληρώνεται και το projectνα προχωράει, που όμως ; Από το μπαλκόνι στο σαλόνι, που όπως καταλαβαίνετε συνεργείο έχει γίνει, τα κομμάτια αρχίζουν ένα να γίνονται και όλα στην θέση τους να μπαίνουν.

Δίπλα στον καναπέ το τραπεζάκι της τηλεόρασης πάγκος εργασίας έχει γίνει, με του κινητήρα τα σωθικά χυμένα και λυμένα, κινητήρας που από τον στρόφαλο κι επάνω καινούργιος έγινε, με κερασάκι και «δωράκι» ένα Keihin FCR  28mm που αντικατέστησε το κουρασμένο ‘μαμά’ Keihin 28mm.

Z200-8

Ωραία, πλαίσιο έτοιμο, ρεζερβουάρ το ίδιο, κινητήρας, ηλεκτρολογική εγκατάσταση όλα επάνω, μπροστινό επισκευασμένο βαμμένο, όπως και τα όργανα με το φανάρι, κάτι λείπει όμως για να κατέβει από το τραπέζι της τραπεζαρίας, (η διαδρομή στα δωμάτια συνεχίζεται… μπαλκόνι, σαλόνι, τραπεζαρία), τροχοί λοιπόν.

Με στεφάνια σε κακή κατάσταση, 18’’ για τον εμπρός τροχό και 17’’ για τον πίσω, την λύση έδωσε ένα άλλο μοντέλο της Kawasaki, πολύ πιο νέο, το KLX 250J DTRACKER, το supermotard μοντέλο της εταιρίας που πουλήθηκε και στην Ελλάδα από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 μέχρι τα πρώτα χρόνια των ’00, επιλογή που έγινε γιατί ο στόχος ήταν η καθημερινή κυκλοφορία της Z 200 και τα νέα στεφάνια 17’’ με την μαύρη ανοδίωση και για τους δυο τροχούς και περισσότερες επιλογές ελαστικών έδιναν και , κακά τα ψέματα, πιο όμορφοι ήταν, με υπεύθυνο και αρωγό σε όλη την προσπάθεια, ειδικά στις ρυθμίσεις του κινητήρα, τον Γιώργο Παρασκευά.

Z200-10

Με τους νέους τροχούς στη θέση τους και κάτω από το τραπέζι πια, αλλά στο σαλόνι ακόμη, μια δυέμβολη δαγκάνα Tokico από Kawasaki ER6-ήρθε να αγκαλιάσει τον original εμπρός δίσκο προσφέροντας μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, καθημερινή μετακίνηση γάρ.

Με τα πάντα σε τάξη και λειτουργία, τελευταία αλλά ουσιαστική πινελιά η σέλα. Πάνω στην ήδη υπάρχουσα βάση που ήταν σε καλή κατάσταση, στήθηκε η νέα με στόχο την άνεση για καθημερινή μετακίνηση και τη δυνατότητα φιλοξενίας δυο ατόμων, με νέο αφρώδες και ντυμένη με όμορφο καφέ δέρμα.

Z200-3

Στις αρχές του καλοκαιριού του 2014 όλα ήταν έτοιμα. Το FCR τον πρώτο φρέσκο αέρα στο μπαλκόνι τον πήρε και το νέο Reverse Cone τελικό πρώτη φορά στο μπαλκόνι «κροτάλισε», ΠΡΟΒΛΗΜΑ… η λύση, με τη βοήθεια των προαναφερθέντων κυρίων η σχεδόν καινούργια Kawasaki Z 200 Classic Custom, στα χέρια πιάστηκε και αγκαλιά κατέβηκε από τον δεύτερο όροφο για να ακουμπήσουν πρώτη φορά τα φρέσκα λάστιχα της στο δρόμο.

Στο δρόμο για να συντροφεύει και να βοηθά, με στυλ, στη ζούγκλα της πόλης τον Κώστα και το βράδυ να τα «λέει» σε άλλο χώρο δικό της πια, με την ZZR 1100 ’91, την ZX-10R ’06, την ER-6n ’08 και την επόμενη custom προσπάθεια Suzuki DR 800 BigCafe Racer, περιμένοντας όλες, κάποια στιγμή ???, την παρέα μιας Britten !!!.

Z200-15

Είναι τόση η αγάπη μου για τις μοτοσυκλέτες, που με βοηθά να ξεπεράσω όποια εμπόδια και να συναντήσω στο δρόμο μου, έχω πίστη, πάντα δοκιμάζω, ρισκάρω και προτιμώ να μετανιώνω για αυτά που κάνω, παρά για αυτά που δεν κάνω… μας λέει ο Κώστας Τσαμπουνάρης, ιδιοκτήτης και δημιουργός της Kawasaki Z 200 Classic Custom.

Z200-6

Μια κούκλα και του μπαλκονιού και του σαλονιού, καθημερινά βολτάρει στους δρόμους της πόλης, με αγαπημένες διαδρομές, κάποια Κυριακάτικα πρωινά την Ηλιούπολη και κάποια βράδια την απόκοσμη θαλπωρή από τα κίτρινα φώτα του δρόμου στο Πέραμα.

Z200-18

Αφιερωμένο στον Κύριο Θανάση– τον παλιό της ιδιοκτήτη – που δεν πρόλαβε να την δει τελειωμένη….

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης
Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Gallery