Adrenaline Junkies Workshop – Honda NX650 Dominator Scrambler

Την δική τους Scrambler εκδοχή της Honda NX650 Dominator, μας παρουσιάζουν οι Έλληνες Custom Builders από τη Θεσσαλονίκη, Adrenaline Junkies.

Η Honda NX650 Dominator ήταν η πρόταση της εταιρίας στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και συγκεκριμένα το 1988, για αστική μετακίνηση και μικρά ταξίδια, συνήθως από δευτερεύοντες δρόμους, με περιτύλιγμα «περιπέτειας» όμως.

Με μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα 644cc, 43Hp, τροχούς 21’’ εμπρός και 17’’ πίσω και βάρος 167kg είχε περιορισμένες δυνατότητες για χρήση εκτός δρόμου, αλλά με εξωτερική εμφάνιση που προς την «περιπέτεια» παρέπεμπε, με σωστή εργονομία και καλή ποιότητα κατασκευής, είχε ως αποτέλεσμα να μείνει στην παραγωγή με επιτυχία και με ελάχιστες αλλαγές για 13 χρόνια, μέχρι και το 2001.

Με χιλιάδες χιλιόμετρα στα κοντέρ τους και στα μοτέρ τους…, η Honda NX650 στις μέρες μας ζει μια δεύτερη νιότη, μετά από είκοσι και πλέον χρόνια στους δρόμους σχεδόν όλου του κόσμου, στα χέρια ιδιωτών και Custom Builders που βρήκαν σε αυτή μια καλή, φτηνή και αξιόπιστη βάση για κάθε custom μετατροπή.

AJD-2

Το όνειρο του ιδιοκτήτη της συγκεκριμένης Honda NX650, που αγοράστηκε για αυτό το σκοπό, ξεκίνησε να γίνεται πραγματικότητα και να αποκτά υπόσταση στα χέρια της ομάδας των Adrenaline Junkies τον περσινό Νοέμβριο.  Μια Honda NX650 Dominator μοντέλο 2001 περνούσε τις πόρτες του συνεργείου τους με στόχο, όταν κάνει το αντίστροφο δρομολόγιο, να μη θυμίζει σε τίποτα τη μοτοσυκλέτα που ήταν, αλλά να παραπέμπει σε μια Scrambler των ‘70s.

Το project NX650 Dominator Scrambler πρώτο σταθμό είχε το σχεδιαστήριο του Άρη, μέλος της ομάδας των A.J., που σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη της NX, αποφάσισαν προς πια κατεύθυνση θα κινηθούν.  Με τα σχέδια έτοιμα, η υπόλοιπη ομάδα ξεκίνησε την αλλαγή της Dominator πρώτα «ανατινάζοντας» την, σύμφωνα με την προσφιλή τακτική τους και εξηγούμαστε. «Ανατίναξη» για τους A.J. είναι η αποσυναρμολόγηση και το λύσιμο σχεδόν όλης της μοτοσυκλέτας και η επισκευή, ανακατασκευή ή αντικατάσταση σε ό,τι χρειάζεται.

AJD-7

Ξεκινώντας από το πλαίσιο, ένα από τα κομμάτια που δεν χρειάστηκαν κάποια ιδιαίτερη φροντίδα, μετατροπή ή ανακατασκευή, εκτός της νέας ηλεκτροστατικής βαφής του και τις απαραίτητες μετατροπές για να ταιριάξει το νέο ρεζερβουάρ που προέρχεται από Suzuki GT 380, βαμμένο, όπως και τα πάντα επάνω στη μοτοσυκλέτα, από το μέλος της ομάδας των A.J. Άκη (Aesthetic Artec) στο χακί χρώμα της νέας Triumph Explorer 1200, ίδιο με το χρώμα της Triumph Bonneville Steve McQueen SE – Matte Khaki Green του 2012.

Συνέχισαν με την κατασκευή ενός νέου υποπλαισίου που θα φιλοξενούσε νέα μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη, όπου στο δεξί υπάρχει και η βάση για το νέο τελικό που βγαίνει χαμηλά και από τη δεξιά μεριά της NX.  Βάσεις για την στήριξη του νέου ανοξείδωτου πίσω φτερού και του λασπωτήρα που αποτρέπει τη λάσπη και το νερό να έρθουν σε επαφή με την πίσω πλήρως ανακατασκευασμένη ανάρτηση και βάσεις για την νέα χειροποίητη σέλα και τα νέα πίσω φωτιστικά στοπ και φλας, όπως και τη βάση της νέας (μικρότερης σε όγκο) μπαταρίας.

AJD-8

Το επόμενο στάδιο ήταν η μερική ανακατασκευή του αειθαλή κινητήρα, που χρησιμοποιήθηκε από την Honda και στην μεταγενέστερη FMX 650, με ό,τι χρειαζόταν στα μηχανικά του μέρη για την απρόσκοπτη καθημερινή λειτουργία του χωρίς προβλήματα και νέα βαφή για να ολοκληρωθεί και το αισθητικό κομμάτι της ανακατασκευής του.

AJD-13

Η «καρδιά» της NX650 ήταν έτοιμη, για τις «αναπνοές» της φρόντισαν το ανακατασκευασμένο Keihin 40mm ρυθμισμένο σε συνεργασία με την κατασκευασμένη από τους A.J. μονάδα εισαγωγής αέρα και η νέα χειροποίητη ανοξείδωτη εξάτμιση.

Στη συνέχεια η προσοχή τους επικεντρώθηκε στην ανακατασκευή και αναβάθμιση με νέα ελατήρια της μπροστινής ανάρτησης, στις νέες βάσεις για το φανάρι, το οποίο προέρχεται από παλιό αγροτικό μηχάνημα !!!, τα φλας, τις ενδεικτικές λυχνίες, το νέο όργανο, την κλειδαριά και το νέο ανοξείδωτο εμπρός φτερό.  Ακόμη αλλάχτηκε το τιμόνι, μπήκαν καθρέφτες (ΚΤΕΟ γάρ) και στα παλιά κέντρα πλέχτηκαν νέοι τροχοί, με τον εμπρός να είναι 19’’ πια, με καινούργιες ακτίνες στεφάνια και λάστιχα.

AJD-12

Όλα τα αναλώσιμα (τακάκια, γρανάζια, αλυσίδα …) της NX650 είναι καινούργια, όπως νέα είναι και όλη η ηλεκτρολογική εγκατάσταση της.

118 copy

Μετά την «ανατίναξη» της τον Νοέμβριο του 2013, ήρθε η «ανασύνταξη» της σε μια νέα μοτοσυκλέτα, σχεδόν καινούριας, την Άνοιξη του 2014, τηρώντας έτσι την υπόσχεση της ότι δεν θα μοιάζει σε τίποτα με την μοτοσυκλέτα που πέρασε τις πόρτες του συνεργείου των Adrenaline Junkies λίγους μήνες πριν και τώρα με τη νέα ζωή της να ανοίγεται μπροστά της, οργώνει καθημερινά τους δρόμους της πόλης, τα Σαββατοκύριακα τις γύρω χωμάτινες διαδρομές όπως οφείλει μια Scrambler να κάνει και ευχαριστιέται τις στροφές από το Λιμάνι μέχρι το Πανόραμα και πάλι πίσω μέχρι να ζαλιστεί… .

Adrenaline Junkies
Adrenaline Junkies – Facebook

Κείμενο: Λεωνίδας Πολίτης
Φωτογραφίες: Adrenaline Junkies

Gallery